Gå til innhold

Motorvask m40 motoren.


maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kompis av meg tok motorvask på sin e36 med m40 motor, da begynte den å tulle, hang på gassen og slikt. Måtte liksom holde inne gassen en stund før den plutselig kom igjen. Han sjekket pluggene, skiftet forskjellige greier osv. Saken er at jeg er skeptisk til å ta motorvask på min bil.. Er det noen andre som har erfaringer med vask av m40'n? Hva bør jeg gjøre for at det skal gå?=)

Mvh

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å ta motorvask på en m40 motor. Bare pass på å blåse vekk vann som havner rundt pluggene.

Hadde motorvask på min og den begynte å fuske, men det var bare vann i plugghullene som var årsaken.

Ikke spyle for mye på el. komponenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke produkter etc bør brukes da? Og hva bør jeg ikke spyle på / dekke til mer konkret ? Har VIRKELIG ikke lyst å føkke noe :) Bør den stå lenge før jeg kjører bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke spyle direkte på dynamo eller fordeler. Får du vann i plugghullene så må du tørke/blåse bort dette.

Bpør jo ikke spyle direkte på sikringsboksen heller.

Får du vann i fordeleren, så må du demontere og tørke denne.

Vanlig motorvask/avfetting fungerer fint.

Er ikke noe problem å bruke bilen med en gang, men du kan jo la den stå litt så vannet renner av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde M40 hadde direct fire jeg :? jaja, lærte noe nytt i dag også!

Fordeleren finner du hvis du følger tennpluggledningene, de kommer nemlig fra fordelerlokket som sitter på toppen av fordeleren. Kan bli vann inni fordelerlokket ved motorvask, da vil ikke motoren starte eller den vil fuske. Bare å tørke bort vannet etterpå, selvfølgelig ta av fordelerlokket først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...