maartn Skrevet Juli 9, 2006 Share Skrevet Juli 9, 2006 Hei! Kompis av meg tok motorvask på sin e36 med m40 motor, da begynte den å tulle, hang på gassen og slikt. Måtte liksom holde inne gassen en stund før den plutselig kom igjen. Han sjekket pluggene, skiftet forskjellige greier osv. Saken er at jeg er skeptisk til å ta motorvask på min bil.. Er det noen andre som har erfaringer med vask av m40'n? Hva bør jeg gjøre for at det skal gå?=) Mvh Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Juli 9, 2006 Share Skrevet Juli 9, 2006 Er ikke noe problem å ta motorvask på en m40 motor. Bare pass på å blåse vekk vann som havner rundt pluggene. Hadde motorvask på min og den begynte å fuske, men det var bare vann i plugghullene som var årsaken. Ikke spyle for mye på el. komponenter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2006 Hvilke produkter etc bør brukes da? Og hva bør jeg ikke spyle på / dekke til mer konkret ? Har VIRKELIG ikke lyst å føkke noe Bør den stå lenge før jeg kjører bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Juli 9, 2006 Share Skrevet Juli 9, 2006 Du bør ikke spyle direkte på dynamo eller fordeler. Får du vann i plugghullene så må du tørke/blåse bort dette. Bpør jo ikke spyle direkte på sikringsboksen heller. Får du vann i fordeleren, så må du demontere og tørke denne. Vanlig motorvask/avfetting fungerer fint. Er ikke noe problem å bruke bilen med en gang, men du kan jo la den stå litt så vannet renner av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2006 hvor ligger fordeleren på denne motoren? Har ikke så god greie på motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 9, 2006 Share Skrevet Juli 9, 2006 Trodde M40 hadde direct fire jeg jaja, lærte noe nytt i dag også! Fordeleren finner du hvis du følger tennpluggledningene, de kommer nemlig fra fordelerlokket som sitter på toppen av fordeleren. Kan bli vann inni fordelerlokket ved motorvask, da vil ikke motoren starte eller den vil fuske. Bare å tørke bort vannet etterpå, selvfølgelig ta av fordelerlokket først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2006 Så egnetlig kan ikke noe særlig gå galt? Bare jeg sørger for å tørke alt etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Juli 9, 2006 Share Skrevet Juli 9, 2006 Fordeleren ligg i fremkant av motoren. Oppe til venstre sett forfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå