Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter med en gang når den er kald,men etter å ha kjørt en stund,stoppa og skal starte opp igjen tar det 4-5sek før den fyrer med ganske svart røyk. Er litt flaut og skjønner ikke hvorfor.

Ble fortalt at motoren må gå på tomgang i flere minutter før den stanses da turboen kan bli ødelagt når vifta stopper. Stemmer det ,og er det at jeg ikke gjør det årsaken?

Skrevet

Syns det høres ut som termoreleet til forglødinga er defekt, slik at den tolker varm motor som i så varm at den ikke starter forgløding.

Vet ikke om din bil har slikt, men et tips er jo å måle om det er gløding når motoren er varm, har du ikke ville jeg sjekket om bilen startet om du trekker ut ledningen til tempføleren, da bør den gløde uansett og du kan enkelt sjekke om det er der feilen ligger.

Skrevet

hmm. skal prøve å sjekke det ut. virka som en grei,logisk forklaring. bare synd jeg ser ned i motorrommet med samme blikket som dattra mi på 5mnd så på en minigris med idag :wink:

Skrevet
hmm. skal prøve å sjekke det ut. virka som en grei,logisk forklaring. bare synd jeg ser ned i motorrommet med samme blikket som dattra mi på 5mnd så på en minigris med idag :wink:

Kjenner ikke din bil overhode, men ring meg så kan jeg altids kikke på det med deg.

Skrevet

Har prikk lik samme feil. Har kostet meg tusener i diagnoser og deler allerede. Men det thermorelee greiene der hørtes meget interessant ut. Det har ingen av verkstedene nevnt med ett ord. Har skiftet alle glødeplugger, fødepumpen i tanken, har heldigvis ikke skiftet dieselpumpen, da den virker å være helt fin.

Har nå bestilt time for sjekk av dyser, da tankene hadde gått mot innsig av luft derirundt ett sted?

Jeg få hør hvordan det går :)

Hadde vært glimmers om du også hadde giddet å sende det på PM, da jeg ikke har tilgang til nett hele tiden. Reiser en god del, og ønsker svært gjerne å ikke miste en fasit på det her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...