Gå til innhold

Ødelagt motor??? IGJEN!!!!!!


B.E.E.
 Share

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg at jeg trenger all den hjelpen jeg kan få!

For et halvt år siden oppstod det en ulyd lyd i m52 motoren på min 320i. Denne lyden utviklet seg over tid, og etter mange verkstedbesøk frem og tilbake, fikk motoren "dødsdommen". Register kjede /vanos holdt på å ta kvelden, og det var så gale at verkstedene frarådet meg å kjøre bilen med fare for motor havari. En stund senere bråket det noe fryktelig i motoren ved oppstart, og det var siste gangen jeg startet den motoren.

Alt dette skjedde etter at bilen var påkostet betraktlige summer i understell, bremser, felger og dekk etc...

328 m52 motor med drivverk og det hele, ble bestilt, og bilen komplett ombygd...

Nå, et halvt år senere har en lignende lyd oppstått i den nye motoren. Har lyttet og undersøkt hele motoren, og lyden kommer helt klart fra området vanos/ fremkant av motor. Lyden har nå utviklet seg så mye at bilen høres ut som en dieselbil. Lyden er akkurrat den samme som på den forrige motoren!!

Jeg begynner å bli veldig fortvilet og oppgitt. Kanskje det rett og slett ikke er meningen at jeg skal ha m52 motor i BMWen, eller kanskje ikke BMW i det hele tatt.

Hilsen potensiell Auda, Lada eller Toyota kjøper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hvilken km stand er det vanosen bruker å gå fyken på desse motorene? Er det m52 motorene som har mest problemer med vanos og er det dobbel vanos på desse?

Gla jeg kjøpte m50 uten vanos til min e30 :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne lyden du forklarer hadde jeg på min 325 og!! Men har solgt den nå da..

Denne " raslende " lyden kom fra register "huset".

Jeg dro på verksted og fikk byttet kjestrammer. Kaklelyden forsvant helt.

Etter noen uker kom den tilbake, forsvant, for og så komme tilbake igjen. Sånn fortsatte det noen uker. Men ca 2 måneder etter jeg fikk byttet kjestrammer kom lyden tilbake for fult. Og det høres akkurat likt ut som det du forklarer. Fikk et Bmw verksted til og høre på lyden, de mente at jeg måtte bytte hele registeret. De måtte fjerne alle deksel, og koble av kammakslingen for og kunne bytte dette. ( Det jeg tror de sa ).

Men som sagt, så legger verksted også på når de forklarer feilen, for og tjene ekstra med penger. Så jeg fikk noen andre til og høre lyden, og de mente at registeret fikk for lite med olje når bilen gikk på tomgang. Fordi når vi ga gass forsvant lyden, og kjea gikk helt normalt. Så det kan jo også være oljepumpa som er feil med ?

Men en ting som er sikkert, og kjøre med dette i lang tid er livsfarlig for motoren, ryker kjeden i registeret kan jo alle ventilene bli blåst sund, vanosen ødelagt, osv... Og det medfører selvfølgelig motorhaveri.

Så istedenfor og bruke 10 000 i reperasjoner + deler for og skifte register vil jeg heller ha skiftet motor..kan jo være like billig det.

Men jeg ble dritt lei av alle reperasjonene jeg måtte ha på bilen, så solgte den fort som F etter lyden kom fram igjen, skjønte med engang at det kom til og bli en svært kostbar afære. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om at dette endte med ras... Kommentarer Bjørn?

Vel, 320 motoren tok helt kvelden. 328 motoren er opperativ enda, men hvem vet hvor lenge. Har undersøkt med flere verksteder, og de fleste er enige om at vanos er mer eller mindre defekt (fall i effektkurven ved dyno-run bla..), men tilstanden på registeret kan ingen uttale seg sikkert om, så her er meningene delte. I beste fall en rep. på 7000 kr, worst case cenario 15000+.....Hørte vi noen si ny m3 motor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så du skrev et gammelt og usmørt moped-kjede kjente jeg meg straks igjen i min egen bil. Har en 318is som jeg sliter mye med. Lyden er så fæl at man sku tru hele motorn var på vei til helvette. Tingen er at for 60-70k km siden ble regkjede skiftet og strammer og alt på bmw verksted men lyden er der enda. Har tenkt å skifte motor selv for å holde på med utallige reperasjoner er IKKE verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...