Stephan.s Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Har hørt diverse teorier om å sette en skål med eddik i kupeen på bilen over natta for å fjerne det meste av vondlukt i bilen? Er dette enda et ubrukelig kjærringråd eller fungerer det faktisk Røyklukta fra forrige eier er rett og slett plagsom. Vil heller sitte med eddiklukt i et par dager så lenge røyken forsvinner
maurtin Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 når jeg kjøpte bilen min så var det røyklukt i kupeen, lå sneiper overalt... hadde opp dører og lot den stå slik hele helga, var vind og sol og fint vær... gjorde det ikke for å bli kvitt røyklukta men for å tørke litt, var litt fuktig i bilen, røyklukta ble iallefall borte jeg har stoff interiør viss det har betydning
Stephan.s Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Skrevet Juli 12, 2006 Skader aldri å prøve diverse løsninger. Var ingen sneiper o.l i bilen når jeg fikk den. Alle askebegrene var tatt ut tror det var et valg fra eieren side for å unngå altfor mye drit liggene i dem hele tida. men jeg tror mesteparten av lukta ligger i taktrekket. Har skinn int. så setene og dørene er minsteproblemet Vil bare ha den lukta vekk
Stephan.s Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Skrevet Juli 12, 2006 wunderbaum Dekker vel bare over lukta, eller gjør den værre.
karjo49 Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Jeg tømte først askebegre. Deretter sprayet jeg med godlukt som man kan bruke på do hvis man har lagt en illeluktende greie. I tillegg tørket jeg over "tak og vegger" med en klut vridd opp med litt friskduftende grønnsåpevann. + en liten Wunderbaum nedi askebegeret til slutt.. Røyklukta forsvant relativt fort.
compact Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 finnes jo full av diverese vaskemidler for å ta vekk røyklukt å sånn da
kaptein wom Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 eddik funker mot det meste det. brukte det hjemme til mine foreldre når jeg hadde hjemmefest(mage år siden) å vi røyka inne.. satte ut tefat med eddik, å fylle lukta + røyklukta forsvannt. Brukte det også i min leilighet når jeg hadde kattunge som pissa overalt. Så jeg tro nokk att eddik funker mot lukt. vist ikke jeg bare innbiller meg det da Men la det stå i bilen noen dager
tommye46 Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Vanlig løk skal visst også funke. Aldri prøvd det selv, men verd forsøket? Husk å skjær den opp bare....
Stonescream Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Dersom det er litt vanskelig å kjøre rundt med en skal full av eddik, kan det forsøkes med slik X-it greier. Kan kjøpes i vanlige butikker. skal fjerne vond lukt i følge reklamen som suste over tvboksene for noen år siden. Bare legge i bilen. Dersom taket er gult av nikotin og det er av stoff, kan du jo kjøpe tepperens eller no også.
Stephan.s Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Skrevet Juli 12, 2006 X-it på Rimi x-it dekker vel igjen bare over lukten. Men som kaptein wom nevnte tidligere så skulle eddik fungere prøver det da i første omgang, hvis ikke så blir det tepperens og andre diverse kjemikalier. Takker for svar
compact Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 X-it på Rimi x-it dekker vel igjen bare over lukten. Men som kaptein wom nevnte tidligere så skulle eddik fungere prøver det da i første omgang, hvis ikke så blir det tepperens og andre diverse kjemikalier. Takker for svar etter det jeg har hørt er vel X-it lukt fri. har prøvd å kjent om det lukta noe. måtte jo nesten sniffe i meg rett fra flaska
Stephan.s Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Skrevet Juli 12, 2006 X-it på Rimi x-it dekker vel igjen bare over lukten. Men som kaptein wom nevnte tidligere så skulle eddik fungere prøver det da i første omgang, hvis ikke så blir det tepperens og andre diverse kjemikalier. Takker for svar etter det jeg har hørt er vel X-it lukt fri. har prøvd å kjent om det lukta noe. måtte jo nesten sniffe i meg rett fra flaska Sant at x-it ikke lukter særlig, men det er en "spray" som bare dekker over lukta i lufta etter hva jeg har erfart med den. Det jeg hadde hørt om eddik i skål over et par netter var at den "suger" lukta til seg og "fjerner" den på en eller annen måte. Var det som var grunnlaget til posten til å begynne med; fungere faktisk dette?
Mangel Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Jeg hadde samma problemet med min.. Jeg tok å vaska bilen godt innvendig med autoglym interiørshampoo og det funka fett og bilen min var virkelig j**** ille. Tok opp midkonsolen og fant en tue med aske under der askebegeret sto + jeg hadde en hvit klut jeg vaska himlinga med. spraya på, dro kluten over en gang. Og jeg tuller ikke, kluten ble svart! Samma var det forsåvidt med den rullgardina i bakruta. Men etter det så ble det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå