Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt diverse teorier om å sette en skål med eddik i kupeen på bilen over natta for å fjerne det meste av vondlukt i bilen? Er dette enda et ubrukelig kjærringråd eller fungerer det faktisk :P

Røyklukta fra forrige eier er rett og slett plagsom. Vil heller sitte med eddiklukt i et par dager så lenge røyken forsvinner :P

Skrevet

når jeg kjøpte bilen min så var det røyklukt i kupeen, lå sneiper overalt...

hadde opp dører og lot den stå slik hele helga, var vind og sol og fint vær... gjorde det ikke for å bli kvitt røyklukta men for å tørke litt, var litt fuktig i bilen, røyklukta ble iallefall borte :lol:

jeg har stoff interiør viss det har betydning

Skrevet

Skader aldri å prøve diverse løsninger. Var ingen sneiper o.l i bilen når jeg fikk den. Alle askebegrene var tatt ut :P tror det var et valg fra eieren side for å unngå altfor mye drit liggene i dem hele tida. :P

men jeg tror mesteparten av lukta ligger i taktrekket. Har skinn int. så setene og dørene er minsteproblemet ;) Vil bare ha den lukta vekk :x

Skrevet

Jeg tømte først askebegre.

Deretter sprayet jeg med godlukt som man kan bruke på do hvis man har lagt en illeluktende greie.

I tillegg tørket jeg over "tak og vegger" med en klut vridd opp med litt friskduftende grønnsåpevann.

+ en liten Wunderbaum nedi askebegeret til slutt..

Røyklukta forsvant relativt fort.

Skrevet

eddik funker mot det meste det. brukte det hjemme til mine foreldre når jeg hadde hjemmefest(mage år siden) å vi røyka inne.. satte ut tefat med eddik, å fylle lukta + røyklukta forsvannt.

Brukte det også i min leilighet når jeg hadde kattunge som pissa overalt.

Så jeg tro nokk att eddik funker mot lukt. vist ikke jeg bare innbiller meg det da :wink:

Men la det stå i bilen noen dager 8)

Skrevet

Dersom det er litt vanskelig å kjøre rundt med en skal full av eddik, kan det forsøkes med slik X-it greier.

Kan kjøpes i vanlige butikker. skal fjerne vond lukt i følge reklamen som suste over tvboksene for noen år siden. Bare legge i bilen.

Dersom taket er gult av nikotin og det er av stoff, kan du jo kjøpe tepperens eller no også.

Skrevet
X-it på Rimi

x-it dekker vel igjen bare over lukten. Men som kaptein wom nevnte tidligere så skulle eddik fungere :D prøver det da i første omgang, hvis ikke så blir det tepperens og andre diverse kjemikalier.

Takker for svar :D

Skrevet
X-it på Rimi

x-it dekker vel igjen bare over lukten. Men som kaptein wom nevnte tidligere så skulle eddik fungere :D prøver det da i første omgang, hvis ikke så blir det tepperens og andre diverse kjemikalier.

etter det jeg har hørt er vel X-it lukt fri. :roll:

har prøvd å kjent om det lukta noe. måtte jo nesten sniffe i meg rett fra flaska :lol:

Skrevet
X-it på Rimi

etter det jeg har hørt er vel X-it lukt fri. :roll:

har prøvd å kjent om det lukta noe. måtte jo nesten sniffe i meg rett fra flaska :lol:

Sant at x-it ikke lukter særlig, men det er en "spray" som bare dekker over lukta i lufta etter hva jeg har erfart med den. Det jeg hadde hørt om eddik i skål over et par netter var at den "suger" lukta til seg og "fjerner" den på en eller annen måte.

Var det som var grunnlaget til posten til å begynne med; fungere faktisk dette? :P

Skrevet

Jeg hadde samma problemet med min.. Jeg tok å vaska bilen godt innvendig med autoglym interiørshampoo og det funka fett og bilen min var virkelig j**** ille. Tok opp midkonsolen og fant en tue med aske under der askebegeret sto + jeg hadde en hvit klut jeg vaska himlinga med. spraya på, dro kluten over en gang. Og jeg tuller ikke, kluten ble svart! Samma var det forsåvidt med den rullgardina i bakruta.

Men etter det så ble det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...