Gå til innhold

E39 trenger hjelp fort! har knota det til skikkelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bare bruker nøkkelen å åpne lokket...? :roll:

hehe.. bare å stikke inn nøkkelen i nøkkelhullet på bakluka og vri om nok så åpner den seg ;)

Skrevet

hehe.. bare å stikke inn nøkkelen i nøkkelhullet på bakluka og vri om nok så åpner den seg ;)

Ja.. Jeg og aloebiz gjorde det sammen når vi skifta toppakning på bilen hans.. Er jo nøkkelhull der :wink:

Skrevet

Og DER har vi jo McGyver! :D

Skrevet

Og DER har vi jo McGyver! :D

får håpe ikke han er så dum :P

Skrevet

Ja, det er det. Vet at det er på E36 og E34. Har hatt en E34 i verkstedet som vi har brukt mye starthjelp på og da er det skikkelig drit å nappa ut baksete i tider og utider.

Genial den der fremme i panseret...

Skrevet

nøkkelen funker ikke når bilen er helt uten spenning... man vrir helt til venstre og holder der ...

men det funka og koble på strøm foran på "starthjelp" polen under panseret...

Skrevet

Jo nøkkelen funker når bilen er uten spenning jo... gjorde det selv på Min E39 når batteriet var koblet fra :roll:

Da vrir du ikke langt nok ;)

Skrevet
Er det sånn pluss og minus pol framme i E34 og eller?

På min så er batteriet under panseret.. så ja; det er pluss og minus pol framme :)

Skrevet

Hadde ein E34 520 -95, den hadde pluss tilkobling i venstre innerskjerm, er normalt dekka av eit plast deksel med + tegn på.. Dei fleste bilar med batteri i bagasjerom el. lignande har vel tilkoblinger i motorom.

Skrevet

Jeg byttet batteri idag på min E39 , da satt jeg kabler og et extra batteri koblet på hjelpepolene i motorrommet. Dermed hadde bilen strøm mens jeg demonterte , gjorde rent og monterte nytt batteri bak .

Hjelpepolene i motorrommet kan og brukes til å GI starthjelp,de har direkte kontakt med batteriet bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...