Gå til innhold

Dilemma ved privatsalg av girkasse

Kristov
 Share

Anbefalte innlegg

E43 M5 kassene er jo ikke kjent for å være verken dårlige eller billige,men uansett er det som å kjøpe usett.

Enten er man heldig og får det billig og får en bra del,eller man er uheldig og får en dårlig del.

Hadde han vært smart så hadde kjøper eventuellt tatt imot de 1500 og om mulig bytte synk ringene.

Det å komme med Torpedo trusler på den måten... :twisted:

Men det er to sider av en sak da,men jeg syns det høres ut som grei skuring.

Regner med kjøper er på forumet også,kanskje han vil komme med ett innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei det er da jeg som har kjøpt den kassen, å d var sagt at girkassn skulle vare bra å at han som hadde den før kristov hadde gidd han garanti å slik so jeg forsto d so skulle den vare 100% bra v, jeg har ventet på clutch å fikk den i går, å fikk noen karer som hadde gjort d før til å gjer d, å skifta olje på den å da rant d spon ut av kassa. hadde på helt ny atf olje å skulle teste å da var synkroniseringa heilt øydlagt på 2 gir. å d var heller ikkje sagt at jeg skulle få 1500 å beholde kassen, han skulle ha den igjen å da sku i få pengene, men er d meningen at man skal levere den tebake å tape 3500kr å han kanskje kan lure en anna stakkar med den girkassa som er øydlagt.

å tilbake til truing , har aldri trua han, skrev d at han kunne få tilbake kassa å eg pengene, eller so satt i andre på saken som kanskje har litt mer peiling en d jeg har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja,som Kristov ville jeg kanskje gitt de 1500 tilbake,som en slags rabatt?

men kjøper beholder da kassa såklart.

Dumt å blande seg her kjenner jeg,men det er jo dere som fører saken.

Bli enige og bli ferdige med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trudde d var seriøst når han sa til meg på telefon at han hadde kjøpt kassa med en kar å fått garanti på kassa , det var garantert km stand på 120 000km å kassa såg helt ny ut, å at han ikkje hadde fått brukt den at den måtte vare bra, kjedli å kaste 5000 kr rett ut av vinduet..

ja det er ganske mange vitne som såg å satt på når den rulla ut av garasja,

har mine tvil på at den kassa har gått kun 120 tusen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir vell ord mot ord..(ingen kjøpskontrakt m/tillstand?) da er det jo ikke vanskelig å ta en telefon til forbrukerombudet å hører hva de sier om saken. evt. ta kontakt me en advokat..(har selv driti på draget ved kjøp av bruktbil..) ..er jævli surt å ikke få det man betaler for!..men som sagt; det blir ord mot ord. vi på forumet vet jo ikke hvem som lyver eller har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei det er da jeg som har kjøpt den kassen, å d var sagt at girkassn skulle vare bra å at han som hadde den før kristov hadde gidd han garanti å slik so jeg forsto d so skulle den vare 100% bra v, jeg har ventet på clutch å fikk den i går, å fikk noen karer som hadde gjort d før til å gjer d, å skifta olje på den å da rant d spon ut av kassa. hadde på helt ny atf olje å skulle teste å da var synkroniseringa heilt øydlagt på 2 gir. å d var heller ikkje sagt at jeg skulle få 1500 å beholde kassen, han skulle ha den igjen å da sku i få pengene, men er d meningen at man skal levere den tebake å tape 3500kr å han kanskje kan lure en anna stakkar med den girkassa som er øydlagt.

å tilbake til truing , har aldri trua han, skrev d at han kunne få tilbake kassa å eg pengene, eller so satt i andre på saken som kanskje har litt mer peiling en d jeg har..

Jeg fikk en "garanti" fra han jeg kjøpte den av ja, men jeg gjorde det også klart at den kunne jeg ikke videreføre til kjøper under noen omstendighet. Jeg har snakket med svensken og "garantien" jeg fikk da var 500kr ellers kunne jeg dra til helvette. Om jeg noen sinne ser de pengene vet jeg aldri....

Min intensjon har i hvertfall aldri vært å lure noen, jeg kjøpte jo selv kassa og tok dermed en risiko selv. At noen ville påta seg denne risikoen ved å kjøpe den fra meg igjen er jo strengt tatt ikke mitt problem.

Mitt siste tilbud var 1500 og kassa.

Angående trusler så har jeg den eksakte ordlyden i SMS'en og jeg oppfattet det som en trussel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vertfall fått halve av det jeg ga å beholdt kassa da hadde d nok ikkje vorte slikt styr heller, men å sende den 60 mil fra meg å til oslo å betale frakt å greier å få igjen 1500kr so har jeg ingenting igjen. d er lite aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trudde d var seriøst når han sa til meg på telefon at han hadde kjøpt kassa med en kar å fått garanti på kassa , det var garantert km stand på 120 000km å kassa såg helt ny ut, å at han ikkje hadde fått brukt den at den måtte vare bra, kjedli å kaste 5000 kr rett ut av vinduet..

ja det er ganske mange vitne som såg å satt på når den rulla ut av garasja,

har mine tvil på at den kassa har gått kun 120 tusen..

Km-stand var anslått til 100 000 km, ikke garantert. Girkassen var ren og pen ja da den var vasket, og da ikke av meg.

Det er synd at man heretter må skrive kjøpskontrakt på delesalg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tar du som en trussel , at jeg skriver at jeg setter andre på saken, ADVOKAT, POLITI ETC.

Da er det bedre å skrive det i stedet for "andre". Men hvis du vil prøve det i stedet for å ta i mot tilbudet mitt så kan vi gjerne gjøre det slik for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vertfall fått halve av det jeg ga å beholdt kassa da hadde d nok ikkje vorte slikt styr heller, men å sende den 60 mil fra meg å til oslo å betale frakt å greier å få igjen 1500kr so har jeg ingenting igjen. d er lite aktuelt

Kristov skrev her:

"Girkassen ble solgt for 5000 kr. Jeg har tilbudt han 1500 kr og beholde girkassen, men det er ikke bra nok for han. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i garasjen sammen med Calitri hele tiden de holdt på med kassen igår. Grunnen til at kassen ikke har blitt satt inn før er ganske enkelt at han har gått å ventet på en clutch fra ppf, som ikke har dukket opp. Igår fikk han tak i en clutch, og byttet kasse. Etter oppstart og prøvetur kom han tilbake og var MEGET skuffet kan man si, er det rart at man blir lettere irritert kristov? Jeg bare spør. Så det er sagt så har jeg kjent calitri, og vært kompis med ham i årevis, og har aldri opplevd att han har handlet urettferdig over for noen. De "truslene" han kom med, der "andre" kunne bli satt på saken kan jo akkurat likegodt være advokat som torpedo, eller tar jeg feil kristov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...