Gå til innhold

Dilemma ved privatsalg av girkasse

Kristov
 Share

Anbefalte innlegg

hadde han sagt at han tvilte på at kassa va bra, å ikkje nemnt at han hadde garanti fra han karn som han kjøpte den med so hadde d vært greit, må berre få sagt d at at jeg føler meg lurt, kjedli å må ut ma 5000 nye tusen for ei girkasse når man akk har kjøpt 1 som er defekt, no når d endeli e ferie å man har meir en nok å bruke peng på.

Jeg kunne ikke si annet enn hva jeg selv ble fortalt og sjekket ved å sjalte igjenom kassa løs og vri på akslene. Ut i fra det var det ingen tegn på at den var defekt. Når jeg i tillegg sier at jeg ikke har brukt den så er det vel ikke mer jeg kan si?

Ser også i ettertid at jeg aldri skulle trukket inn min egen handel, derfor er jeg også villig til å returnere noen penger. I stedet for å gi faen som jeg tror de fleste faktisk ville gjort uten å blunke.

Nå har jeg jo fått noen innspill, lar det ligge til i morgen. Løser det seg ikke da får kjøper heller ta det videre med advokat, politi etc.

jeg synes faktisk du er utrolig vanskelig, hadde han brukt kassa ei ri, hadde jeg sjønt deg, men han har kunn kjørt ei runde på 3 km elns, og da ryker ikke synkroen på 2 giret på kassa.. og 5k er faktisk ganske mye penger for ei kasse som nesten ikke er brukendes..

og han er en utrolig grei fyr, som aldri har snyltet eller jukset på noe som jeg har hatt me han å gjøre, og ikke vet jeg om noe heller... jeg synes du skal tenke igjennom hva du hadde gjort vist du hadde kjøpt ei deffekt kasse og så synes jeg du skal gjøre det du hadde villet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde han som solgte kassen vært real :D hadde han tatt kassen tilbake og levert fra seg pengene! det har vel litt med samvittighet og gjøre,da er jo saken ute av verden!

det var i hvert fall det jeg hadde gjort...syntes synd på calitri nå han har gledet seg til å få bilen på veien igjen og så skjer dette :( ps det var meg han kjøpte den av og tror nok ikke han er typen til å true noen!en veldig grei fyr!

Da burde kanskje du dekke ny kasse da?

Med tanke på at du solgte den og girkassen skulle vært gått veldig lite men allikevel så gikk synkroniseringsringene på 3. gir. Han nevnte nemlig dette til meg på telefon og betvilet i ettertid at den kassen virkelig hadde gått så kort som det ble oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg fikk den bilen for en sum å eg vart opplyst om at girkassa var dårli synkronisering på 3 gir å d sto i annonsa so d viste i om. men d sto ingenting om d i annonsa du ha ut her at 2 gir var dårli på den kassa eg kjøpte med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg fikk den bilen for en sum å eg vart opplyst om at girkassa var dårli synkronisering på 3 gir å d sto i annonsa so d viste i om. men d sto ingenting om d i annonsa du ha ut her at 2 gir var dårli på den kassa eg kjøpte med deg...

Det var vel kanskje fordi jeg ikke visste det selv? :roll:

edit: kan ikke se at det opplyses noe om den kassa i annonsen til horse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du visste det ikke... Men hvorfor så lite villig til å være med å ordne opp?? Ser at du har gitt ham ett tilbud, og han har gitt deg tilbud... Han har vel faktisk gitt deg flere? Hvorfor ikke kan ikke du, like godt som han, "bite i det sure eplet" :roll: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har den girkassen som stod i bilen med dette emnet å gjøre?dette handler om deg og ditt salg av en girkasse som rett og slett ikke holder mål! jeg sendte med calitri nye synkroniseringsringer til girkassen som jeg hadde kjøpt men ikke fått noen til å bytte hadde jo liksom ikke gjort det hvis jeg skulle skjule problemet! nei slutt og syt og lever pengene tilbake! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du visste det ikke... Men hvorfor så lite villig til å være med å ordne opp?? Ser at du har gitt ham ett tilbud, og han har gitt deg tilbud... Han har vel faktisk gitt deg flere? Hvorfor ikke kan ikke du, like godt som han, "bite i det sure eplet" :roll: ?

Fordi kjøper som flere har påpekt faktisk ikke har noen rettigheter i det hele tatt her. Jeg synes eplet jeg har bitt i er surt nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kjøper som flere har påpekt faktisk ikke har noen rettigheter i det hele tatt her. Jeg synes eplet jeg har bitt i er surt nok...

Hvilket eple er det du har bitt i som er så surt da?? 2 giret på kassa er hvertfall klar, og han har betalt penger for å få på ei kasse som han har fått opplyst at den var ok, og du tilbyr deg å betale tilbake 1500 av 5000?? unnskyld meg altså, men om du gir tilbake 2500 så har du faktisk tjent på det like vel, for du hadde ikke fått 2500 for ei kasse med stupklar synkro i 2 giret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei det er da jeg som har kjøpt den kassen, å d var sagt at girkassn skulle vare bra å at han som hadde den før kristov hadde gidd han garanti å slik so jeg forsto d so skulle den vare 100% bra

Jeg fikk en "garanti" fra han jeg kjøpte den av ja, men jeg gjorde det også klart at den kunne jeg ikke videreføre til kjøper under noen omstendighet.

Nå må Calitiri våkne her, forutsatt at ikke Kristov lyver i teksten over her, så har han etter min mening med å ikke gi garantien videre gjort det helt klart at han IKKE stoler på at girkassen er iorden.

Jeg har full forståelse for at han ikke vil ta tilbake girkassen eller betale en krone til Calitri. Dette er en DYR del om du kjøper den ny, bare girkassehuset koster 17 000 hos GS, altså uten en eneste synkroniseringsring eller tannhjul. En komplett kasse koster $4500 fra RealOEM.

Kjøper du en brukt del med informasjon om at denne ikke er testet og man bare har en ukjent persons garanti for dette, så tar man en risiko.

Jeg synes man skal se dette i forhold til nyprisen på kassen, og ser man på den så er 5000 billig.

Calitri må nok bite i det sure eplet og overhale kassen.

Jeg ser ikke at kristov skal måtte betale de 1500kr noen skriver om her heller.

(jeg kjenner ingen av disse personene utenom denne tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg riktignok ikke lest alle postene som er skrevet, men her ble det ikke skrevet noen kjøpekontrakt(!) og kjøper ble informert om at det ikke fulgte med garanti for kjøpet. Han valgte likevel å kjøpe den.

En annen ting er som du sier så er det måneder siden salget ble gjort, og selvom han klager såpass lenge etter salget, så kom du med et tilbud med å betale 1500 og la han beholde den, noe som faktisk var generøst fra din side med tanke på at du ikke behøvde å gjøre noen ting.

Dette er kjøper som har gjort "feilen" her, så hadde jeg vært deg, hadde jeg bare la han holde på. Du kan ikke klandres for at han likevel valgte å fullføre kjøpet til tross for ingen garanti.

I "værste" fall blir det kun ord mot ord hvis han velge å gå til sak, og da blir den nok henlagt fordi de ikke finnes bevis som. f.eks kjøpekontrakt.

Saken ligger nok til din fordel kristov ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...