Stephan.s Skrevet Juli 13, 2006 Skrevet Juli 13, 2006 Som topic sier, så lurer jeg på hvordan jeg tar ut selve instrumentet i min e34? Hvilke deler som må skrus ut for å komme til o.l. Tenkte å kjøpe en haynes manual, men er usikker på om dette faktisk står i denne manualen(?) Skal ha instrumentet ut for å sjekke koder e.l diverse som står på baksiden. Må nemlig ha nytt instrument fordi tripp telleren ikke fungere, samt pærer som er gåene. Dette er ingen krisesaker, men foretrekke å fungerende tripp-teller Trenger da å ha ut instrumentet så jeg ikke kjøper et instrument som ikke passer til min bil (91 520 m50) På forhånd takk
Jan e34 Skrevet Juli 13, 2006 Skrevet Juli 13, 2006 Følg denne linken http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=56
02 Touring Skrevet Juli 13, 2006 Skrevet Juli 13, 2006 Haynes som mangler kap 7 og 8 http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf
Morbus Skrevet Juli 13, 2006 Skrevet Juli 13, 2006 Sikker på at feilen til turteller ligger i instrumentpanelet og ikke i en av ledningene i hastighetsgiveren?
Stephan.s Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Skrevet Juli 13, 2006 Sikker på at feilen til turteller ligger i instrumentpanelet og ikke i en av ledningene i hastighetsgiveren? Er trippteller som er litt ute å kjører, ikke turteller Men saken men tripptelleren er at den fungerer når den føler for det. Kan presse knappen inn flere hundre ganger uten at den resetter seg, mens andre ganger er den meget medgjørlig og resetter ved første trykk. Er sikker på at denne feilen ligger i instrumentet. Er en del rare elektriske ting i bilen, så mistenker at noen uten særlig kompetanse har vært og tukla en gang. Enkelte ganger resetter tripptelleren seg når jeg skrur av og på tenninga igjen, samnt sentrallås som fungerer som den vil. Er ikke alltid den åpner alle dørene. Men Ja, tilbake til topic, så er det snakk om digital trippteller, og har sjekket knappen, og den er hel, så antar at det ligger noe litt dypere i instrumentet som er årsaken til at den ikke fungere.
Morbus Skrevet Juli 13, 2006 Skrevet Juli 13, 2006 Sikker på at feilen til turteller ligger i instrumentpanelet og ikke i en av ledningene i hastighetsgiveren? Er trippteller som er litt ute å kjører, ikke turteller Sorry, var nok litt for kjapp der jeg. For å ikke skrive for mye off topic her, så får du lage deg en tråd om sentrallås problemene, så skal jeg komme med litt info der.. Har tatt doktorgrad i sentrallås systemet på e34 for en stund siden
Stephan.s Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Skrevet Juli 13, 2006 Sikker på at feilen til turteller ligger i instrumentpanelet og ikke i en av ledningene i hastighetsgiveren? Er trippteller som er litt ute å kjører, ikke turteller Sorry, var nok litt for kjapp der jeg. For å ikke skrive for mye off topic her, så får du lage deg en tråd om sentrallås problemene, så skal jeg komme med litt info der.. Har tatt doktorgrad i sentrallås systemet på e34 for en stund siden Greit å ha noen med direkte kunnskap om slikt her Men skal ikke se bortifra at jeg kommer til å gjøre det etterhvert. Tar diverse andre viktigere ting i første omgang, og går så løs på sentralen. Takker for hjelp
Bjørn B Skrevet Juni 28, 2007 Skrevet Juni 28, 2007 Fant du ut av noe mer med den triptelleren din? Min tripteller begynner å danse med tallene kan du si, vanskelig å forklare, så innimellom faller plutselig forbruksmåler, temp måler og tank måler ut, noen ganger i 1 min, andre ganger lengre. Når jeg starter bilen har også triptelleren reset seg selv, samt at jeg får to pling når jeg vrir om teningen, om jeg holder tenningen på hakket før starting får jeg bare et langt pip. Irriterende, for å si det mildt. Spesielt det med tripteller og temperatur måler, kjekt å ha kontroll over tempen. Bjørn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå