mhane Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 Mitt svar fra kjøreskole og biltrangsyn var likt, og som følger:Tar her utgangspunkt i min bil, totalvekt 2150kg, maks henger med brems 1700kg (Det er totalvekt på henger som også gjelder): B: Maks vogntogvekt på 3500kg gjelder hele veien. Bilen + 750kg henger uten brems Bilen + 1350kg henger med brems Bilen + 1700kg henger med brems BE: Bilen + 750kg henger uten brems Bilen + 1350kg henger med brems Bilen + 1700kg henger med brems Eks Pajero (3500kg total) + 4000kg (Om pajeroen har lov ) henger med brems Synes derfor reglene er greie. Den er grei. Gunnar; Tar poenget ditt der, jeg har fokusert på hva selve hengerfestet er gokjent for i vognkortet, dvs 2 tonn på 530d og 2,2 tonn i 730d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Juli 17, 2006 Share Skrevet Juli 17, 2006 For komlisert for at jeg orker å skjønne det.. Derfor et enkelt spørsmål: Jeg har førerkort klasse B... Kan jeg da med min E39 523iA som har tillatt tilhengervekt på 1900kg dra en campingvogn med tot vekt på 1400kg? Lovlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2006 Kommer an på tillatt vogntogvekt og tillatt totalvekt på bilen. - Hvis tillatt totalvekt på bil + tillatt totalvekt på henger (vogna) overstiger 3500kg har du ikke lov. - Hvis tillatt vogntogvekt er lavere enn tillatt totalvekt på bil og tillatt totalvekt på henger til sammen, så har du heller ikke lov. - Hvis egenvekta på bilen ikke er over 1400kg har du heller ikke lov (tillatt totalvekt på henger skal være mindre enn egenvekta på bilen), men en E39 veier vel 1500+ så den burde være grei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå