Gunnar Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Ehm.. 535en er helt schtåon dedd! Skulle starte den, og så dro den litt på starteren før starteren døde. Prøvde å vri tilbake og starte på ny, men da var det helt dødt. Ikke liv i stereo, vifter eller noen ting, på tross av at jeg måler 13 volt på batteriuttaket i motorrommet? Batteriet stod på lading i natt, og jeg brukte bilen for et par timer siden. Hva skjer? Sikring? I så fall hvilken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 pluss og minuskabelen har god kontakt på batteripolene og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 hør ut som det er tenningslåset ditt som har gått heden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 pluss og minuskabelen har god kontakt på batteripolene og? Ja, måler som sagt 13 volt i motorrommet, med batteriet under baksetet. El. kjølevifta fungerer også helt fint, og den trekker 30-40 amp i starten. Går på egenkobla krets. hør ut som det er tenningslåset ditt som har gått heden. Saken er den at jeg mener stereoen er koblet utenom tenninga (har kjørt en dag med stereo i bilen, og det var for 3-4 uker siden, så husker ikke 100%), og lyset fungerer heller ikke. Parklyset skal jo fungere uten tenninga på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 ligger det ikke en sikkring der ved batteriet på pluss siden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 Ikke ved batteriet.. eller om det i så fall gjør det, så er ikke den gåen, for får som sagt kjørt el. kjølevifta, som er kobla på + i motorrommet. Kan begynne å lure på om hjernen har kvelda. Men det må da være ting på bilen som ikke går via hjernen, eller? Trodde lys og sånt skulle funke selv om hjernen var fucked. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Saken er den at jeg mener stereoen er koblet utenom tenninga (har kjørt en dag med stereo i bilen, og det var for 3-4 uker siden, så husker ikke 100%), og lyset fungerer heller ikke. Parklyset skal jo fungere uten tenninga på.. men kommer ikke radioen på når du skruer på tenning? sjekk sigarettenner og kupelys.. de er koblet rimelig utenom hjernen såvidt jeg vet.. kanskje tenningslåsen din har tatt kvelden? løs kabel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Kan begynne å lure på om hjernen har kvelda. Men det må da være ting på bilen som ikke går via hjernen, eller? Trodde lys og sånt skulle funke selv om hjernen var fucked. starteren drar rundt uten hjerne ! dårlig kontakt et sted ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Det er kanskje hovedsikringa som har gått Da virker ikke noe elektrisk utstyr som er kobla til bilens ledningsnett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Det er kanskje hovedsikringa som har gått Da virker ikke noe elektrisk utstyr som er kobla til bilens ledningsnett. Og du anar kanskje kor denne er plassert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 men kommer ikke radioen på når du skruer på tenning? Nei, har knapt brukt bilen, og ikke hatt radio i den, kun en dag med radio og det var siste gang jeg brukte den skikkelig, så husker ikke sikkert, men tror den er kobla utenom tenninga. sjekk sigarettenner og kupelys.. de er koblet rimelig utenom hjernen såvidt jeg vet.. kanskje tenningslåsen din har tatt kvelden? løs kabel? Sigarettenneren er også stein død. Varsellys osv., alt dødt bortsett fra kjølevifta, som er koblet på koblingspunktet i motorrommet, som vel resten også får strøm fra? starteren drar rundt uten hjerne ! dårlig kontakt et sted ! Stemmer.. det har jeg jo til og med prøvd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 Har 13.05 volt på pluss-punktet i motorrommet, men kun 2.18 volt andre steder, f.eks. i sikringsboksen.. så er ikke så rart at ting ikke fungerer.. men synes det er merkelig at det skjedde mens bilen stod stille, akkurat under en start? Noen tips til hvor jeg bør lete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcboska Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 mål på batteriklemmene på batteriet først og fremst, er sikkert dårlig kontakt der en plass....hvis ikke, sjekk om det er skikkelig jording på bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 Som nevnt så måler jeg jo på tilkoblingspunktet i motorrommet, og når jeg får 13.05 volt der, så er det ihvertfall ikke dårligere på batteriet (som ligger under baksetet). Det er i sikringsboksen jeg ikke får mer enn 2.18 volt, og da måler jeg med samme jording som jeg måler 13.05 på.. så det må vel bety at det er plussen som er dårlig..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Spenningstap med andre ord Har du målt ledningene inn til sjølve sikringsboksen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå