Gå til innhold

745 Turbo motor til Salgs


arnem535i
 Share

Anbefalte innlegg

Nesten komplett sett til 745 m106 b 34 selges

Innhold : blokk m bunnpanne,topp(u kam/løftere) ,innsug org ex.manifoil med wastegate,Pluss justerbar wastegate...org turbo,Hjerne m/org chip og 400 hk /600 nm chip,LMM,Fremre del av eksos org 745,Intercooler org,Div rør org.Bensintr.regulator.Pluss justerbar regulator...Den ligger i biter klar til overhaling.

Har IKKE lednings nett,starter dynamo ....

Selges ikke i biter!!!

Seriøse bud på nærmere 10 000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatoredit: Diverse innlegg er fjernet her pga litt kraftige uttalelser. Kutt ut slik, og send heller PM hvis det er noe dere ønsker å si.

Tok forresten vare på et sitat fra et innlegg som gjerne selger skulle ønske å ha med her:

On March 10th, 1999 we did dyno tests of a 745i. Basically the engine was stock with just the Chip Upgrade and wastegate modification. The max. power was 400 hp/4870 rpm at 1.1 bar boost. The max. torque was unbelievable 675.5 Nm at 3930 rpm.

Detailed test data is enclosed. These results prove e.g. that the standard fuel system and injectors can handle fuel supply at least upto these power levels.

See the results yourself in these charts and compare those with standard 745 and other engines! E.g. the standard max. power 252 HP is reached at less than 3000 rpm and min. torque is higher than standard max. torque.

We measured the performance also at other boost levels. E.g. at 0.9 bar the power was 354 hp and torque 640 Nm. It seems that every 0.2 bar step gives approx. 50 hp more.

The known limitation is the exhaust system. The standard exhaust can not handle all that power so some of it was lost in the pipe due to resistance and back boost. How much was it we don't know exactly, but a good guess is some 40-50 hp (a bit over 10% of total power). We assume that with proper exhaust system these tests might have given some 450 hp at 1.1 bar. New exhaust has already been designed and we know that it can handle min. 500 hp.

We run the engine also at 1.5 bar boost and everything worked well for a very short time we tried it. The turbo, wastegate and chip were able to handle that, but the the fuel system could not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinforbruket er 1.3 på småkjøring (uten hard akselerasjon) og 0.9 v/ langkjøring. Med 1.1 bar trykk på fullt så går det fort mye når du først gir på, men kjører du normalt skal den kunne ligge på vanlige spesifikasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinforbruket er 1.3 på småkjøring (uten hard akselerasjon) og 0.9 v/ langkjøring. Med 1.1 bar trykk på fullt så går det fort mye når du først gir på, men kjører du normalt skal den kunne ligge på vanlige spesifikasjoner...

kommer jo litt ann på bilens vekt og utveksling .bygger vel helst ikke turbo motor heller hvis man er bekymret for forbruket :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinforbruket er 1.3 på småkjøring (uten hard akselerasjon) og 0.9 v/ langkjøring. Med 1.1 bar trykk på fullt så går det fort mye når du først gir på, men kjører du normalt skal den kunne ligge på vanlige spesifikasjoner...

Da er du jammen heldig.

Min 86 modell brukte endel mer, for å si det mildt.

Riktig nok fikk den litt pisk, men 2.5 på mila var jo helt normalt.

Ingen sparebøsse, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...