arnem535i Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 Nesten komplett sett til 745 m106 b 34 selges Innhold : blokk m bunnpanne,topp(u kam/løftere) ,innsug org ex.manifoil med wastegate,Pluss justerbar wastegate...org turbo,Hjerne m/org chip og 400 hk /600 nm chip,LMM,Fremre del av eksos org 745,Intercooler org,Div rør org.Bensintr.regulator.Pluss justerbar regulator...Den ligger i biter klar til overhaling. Har IKKE lednings nett,starter dynamo .... Selges ikke i biter!!! Seriøse bud på nærmere 10 000.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnem535i Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2006 Anyone ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_327i_turbo Skrevet Juli 23, 2006 Share Skrevet Juli 23, 2006 Hva som må overhales på den da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juli 23, 2006 Share Skrevet Juli 23, 2006 Moderatoredit: Diverse innlegg er fjernet her pga litt kraftige uttalelser. Kutt ut slik, og send heller PM hvis det er noe dere ønsker å si. Tok forresten vare på et sitat fra et innlegg som gjerne selger skulle ønske å ha med her: On March 10th, 1999 we did dyno tests of a 745i. Basically the engine was stock with just the Chip Upgrade and wastegate modification. The max. power was 400 hp/4870 rpm at 1.1 bar boost. The max. torque was unbelievable 675.5 Nm at 3930 rpm. Detailed test data is enclosed. These results prove e.g. that the standard fuel system and injectors can handle fuel supply at least upto these power levels. See the results yourself in these charts and compare those with standard 745 and other engines! E.g. the standard max. power 252 HP is reached at less than 3000 rpm and min. torque is higher than standard max. torque. We measured the performance also at other boost levels. E.g. at 0.9 bar the power was 354 hp and torque 640 Nm. It seems that every 0.2 bar step gives approx. 50 hp more. The known limitation is the exhaust system. The standard exhaust can not handle all that power so some of it was lost in the pipe due to resistance and back boost. How much was it we don't know exactly, but a good guess is some 40-50 hp (a bit over 10% of total power). We assume that with proper exhaust system these tests might have given some 450 hp at 1.1 bar. New exhaust has already been designed and we know that it can handle min. 500 hp. We run the engine also at 1.5 bar boost and everything worked well for a very short time we tried it. The turbo, wastegate and chip were able to handle that, but the the fuel system could not. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnem535i Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2006 Skal den kjøres med org.chip så trenger den ikke overhales ,bare monteres sammen.... MEN med 400 hk så ville jeg forsikret meg om at allt er 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnem535i Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2006 Ingen med et eneste bud ???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 noen som vet hva som må gjøres med denne motoren for å få den til å passe i en 316 e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 har lyst på turbo igjen.... hva er bensinforbruket på denne motoren daa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnem535i Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2006 Tviler på at det er noen lett oppgave...Først og fremst for motoren er eldre enn din bil og vil sannsynligvis ikke tilfredstille avgasskrav... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Juli 30, 2006 Share Skrevet Juli 30, 2006 gidder ikke å godkjenne uanseet, det blir jo bare tull.... er det 1 bars ladetrykk+ og det skal den tåle lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnem535i Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2006 Riktig satt opp tåler den 1 bar + ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnem535i Skrevet August 3, 2006 Forfatter Share Skrevet August 3, 2006 Hopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 Bensinforbruket er 1.3 på småkjøring (uten hard akselerasjon) og 0.9 v/ langkjøring. Med 1.1 bar trykk på fullt så går det fort mye når du først gir på, men kjører du normalt skal den kunne ligge på vanlige spesifikasjoner... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Bensinforbruket er 1.3 på småkjøring (uten hard akselerasjon) og 0.9 v/ langkjøring. Med 1.1 bar trykk på fullt så går det fort mye når du først gir på, men kjører du normalt skal den kunne ligge på vanlige spesifikasjoner... kommer jo litt ann på bilens vekt og utveksling .bygger vel helst ikke turbo motor heller hvis man er bekymret for forbruket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Bensinforbruket er 1.3 på småkjøring (uten hard akselerasjon) og 0.9 v/ langkjøring. Med 1.1 bar trykk på fullt så går det fort mye når du først gir på, men kjører du normalt skal den kunne ligge på vanlige spesifikasjoner... Da er du jammen heldig. Min 86 modell brukte endel mer, for å si det mildt. Riktig nok fikk den litt pisk, men 2.5 på mila var jo helt normalt. Ingen sparebøsse, med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå