Gå til innhold

Problemer med og fylle bensin..


Zipp0
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

har et lite problem med og fylle bensin på bilen min (e36 320)

det som skjer er at når jeg fyller så stopper "pistolen" omtrent hele tiden pga av luft eller hva det nå er.

sto og fylte i sta, ga opp på 15 liter (hadde da stått i 5 min...)

Noen som har opplevd det samme og har noen fine løsninger?

har prøvd og holde håndtaket i rimelig mange vinkler..

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow.. her var e respons fort :P

lufting, ja kanskje det.. må jeg ha ned tanken for og sjekke det?

har prøvd og holde håndtaket både lenger ut og inn, opp og ned uten at det hjelper..

og holder jeg den for langt ut så renner det jo bare over pga den lille tappen som sitter der..

takk for svar så langt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare vri og vende litt på håndtaket til du finner en posisjon hvor det fungerer. Plundrete i starten. Ser ut til å skje på ganske mange tyskimporterte biler det her.

har prøvd og holde håndtaket i rimelig mange vinkler..

har prøvd og holde håndtaket både lenger ut og inn, opp og ned uten at det hjelper..

har prøvd de fleste mulige vinkler for tredje gang. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver dette.. Menneh, har den vært slik lenge? Vært bedre før?

Første gangene jeg skulle fylle på min fikk jeg på omtrent 10 liter før jeg bare ga opp. Trodde jeg hadde prøvd alt mulig av posisjoner, men det gikk bedre etterhvert. På enkelte bensinstasjoner er det vanskelig igjen riktignok. Jeg unngår dem, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd esso og statoil..

har ikke hatt bilen så veeldig lenge og den har stått parkert en stund..

så er ikke sikker på om den har vært sånn før..

spurte på bensinstasjonen og han som jobba der mente at det kunne være no luft i tanken og ba meg fylle helt opp og så kjøre tanken heelt tom..

men hadde ik tid til å stå og fylle bensin i tre timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller du på samme sted eller opplever du problemene på andre stasjoner også?

Mange stasjoner med velbrukte gamle pistoler sliter med dette. Hvis du kikker inn i "pistolmunningen" ser du et lite rør som ligger i nedre kant, dette er et returrør som skal få pistolen til å slå ut/stoppe fyllingen ved full tank slik at det ikke renner over. Over tid vil/kan dette lille rørets åpning bli klemt sammen pga påkjenningene ved inn- og utførsel av pistolen i påfyllingshullet, bensin/diesel som egentlig skulle rent ut av hullet blir liggende i røret og da kan den løse ut for nesten ingen ting :)

En slik pumpepistol er ganske kostbar og de brukes til de ikke henger sammen mer. Det er derfor svært mange av de ikke har den "hempen" som gjør at du kan låse pistolen i fylleposisjon lengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller du på samme sted eller opplever du problemene på andre stasjoner også?

Mange stasjoner med velbrukte gamle pistoler sliter med dette. Hvis du kikker inn i "pistolmunningen" ser du et lite rør som ligger i nedre kant, dette er et returrør som skal få pistolen til å slå ut/stoppe fyllingen ved full tank slik at det ikke renner over. Over tid vil/kan dette lille rørets åpning bli klemt sammen pga påkjenningene ved inn- og utførsel av pistolen i påfyllingshullet, bensin/diesel som egentlig skulle rent ut av hullet blir liggende i røret og da kan den løse ut for nesten ingen ting :)

En slik pumpepistol er ganske kostbar og de brukes til de ikke henger sammen mer. Det er derfor svært mange av de ikke har den "hempen" som gjør at du kan låse pistolen i fylleposisjon lengere.

prøvd på en splitter ny statoil og.. same shit..

går og gruer meg til å fylle bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...