Gå til innhold

Hjelp : Senkesett fra helvette! Apex 60-40 på e30 318iS.


TCCW
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et senkesett fra osbildeler, apex 60-40 - økonomiløsning. Greit nok. Så fant jeg ut at jeg hadde fått 45mm dempere, som lå løse å slang nedi 51mm fjørbein. Okey, så etter mye masing fikk jeg opp et nytt sett, denne gang med 51mm dempere.

Så monterte jeg dette, og fant ut at fjøra satt løst på demperen når hele greia var ferdig montert. Fjøra skal jo stå i spenn? Koselig. Ikke heller behøvde jeg å tvinge sammen fjøra. Jeg kikka da på originaldemperen, som er en del kortere enn de nye apex demperene og konkluderte med at jeg har fått feil igjen.

Originalfjørene er ca. 8,2 cm lengre enn de nye fjørene, samt originaldemperne er ca. 4-5 cm kortere enn de nye demperne. Det virker som jeg skulle hatt kortere demper?

Hva skjer? Er 318iS helt spesiell på dette området? Noen som har den rette oppskriften?

Leier garasje og bruker bilen daglig, den har nå stått på bukker i 14 dager, på en jobb jeg beregnte ca. 1-2 dager på.. Tid og penger fosser ut vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318is tror jeg har 51 mm 325i fjørbein? Og ikke helt unormalt at fjøra henger løst på demperen når hjulet er i lufta når det er såpass til senking...

Mener det ja. Men usikker på det siste.. skal jo være litt spenning i fjøra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318is tror jeg har 51 mm 325i fjørbein? Og ikke helt unormalt at fjøra henger løst på demperen når hjulet er i lufta når det er såpass til senking...

Mener det ja. Men usikker på det siste.. skal jo være litt spenning i fjøra?

Rimelig normalt dette ja, mener å huske at jeg satte på mitt 30mm senkesett uten å bruke fjærklemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men når senkedemperne er LENGRE enn de orginale,da er det noe som ikke stemmer.for demperne til 60/40 sett skal være kortere enn orginaldempere.bittelitt lause kan jo fjørene være,men ikke sånn at de henge og slenge.

Det er nettopp dette som er uklart hos meg. Originaldemperen er jo kortere enn den nye apex-demperen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...