TCCW Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 Jeg bestilte et senkesett fra osbildeler, apex 60-40 - økonomiløsning. Greit nok. Så fant jeg ut at jeg hadde fått 45mm dempere, som lå løse å slang nedi 51mm fjørbein. Okey, så etter mye masing fikk jeg opp et nytt sett, denne gang med 51mm dempere. Så monterte jeg dette, og fant ut at fjøra satt løst på demperen når hele greia var ferdig montert. Fjøra skal jo stå i spenn? Koselig. Ikke heller behøvde jeg å tvinge sammen fjøra. Jeg kikka da på originaldemperen, som er en del kortere enn de nye apex demperene og konkluderte med at jeg har fått feil igjen. Originalfjørene er ca. 8,2 cm lengre enn de nye fjørene, samt originaldemperne er ca. 4-5 cm kortere enn de nye demperne. Det virker som jeg skulle hatt kortere demper? Hva skjer? Er 318iS helt spesiell på dette området? Noen som har den rette oppskriften? Leier garasje og bruker bilen daglig, den har nå stått på bukker i 14 dager, på en jobb jeg beregnte ca. 1-2 dager på.. Tid og penger fosser ut vinduet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 Det burde ikke være noe problem for dem å oppdrive til is, nei, er vel stort sett det samme som 318 ville jeg mene, men forskjell på coupe og sedan da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2006 Det burde ikke være noe problem for dem å oppdrive til is, nei, er vel stort sett det samme som 318 ville jeg mene, men forskjell på coupe og sedan da.. Tror 318i har 45mm fjørbein.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elgx Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 318is tror jeg har 51 mm 325i fjørbein? Og ikke helt unormalt at fjøra henger løst på demperen når hjulet er i lufta når det er såpass til senking... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2006 318is tror jeg har 51 mm 325i fjørbein? Og ikke helt unormalt at fjøra henger løst på demperen når hjulet er i lufta når det er såpass til senking... Mener det ja. Men usikker på det siste.. skal jo være litt spenning i fjøra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimern Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 318is tror jeg har 51 mm 325i fjørbein? Og ikke helt unormalt at fjøra henger løst på demperen når hjulet er i lufta når det er såpass til senking... Mener det ja. Men usikker på det siste.. skal jo være litt spenning i fjøra? Rimelig normalt dette ja, mener å huske at jeg satte på mitt 30mm senkesett uten å bruke fjærklemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 på 60 mm og mer er det sjeldent du trenger å bruke noe som helst form for fjærklemmme. så det er ikke noe problem som du skal bekymre deg for.. har funka for meg i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpinweiss Skrevet Juli 17, 2006 Share Skrevet Juli 17, 2006 ja men når senkedemperne er LENGRE enn de orginale,da er det noe som ikke stemmer.for demperne til 60/40 sett skal være kortere enn orginaldempere.bittelitt lause kan jo fjørene være,men ikke sånn at de henge og slenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Juli 17, 2006 Share Skrevet Juli 17, 2006 Måtte nå bruke fjærtvinger for å få på 40/40 senkesettet mitt på orginale dempere foran, men gikk greit bak viss du bare løsner pendelstaget og dempern. Det var en sen 92 mod 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2006 ja men når senkedemperne er LENGRE enn de orginale,da er det noe som ikke stemmer.for demperne til 60/40 sett skal være kortere enn orginaldempere.bittelitt lause kan jo fjørene være,men ikke sånn at de henge og slenge. Det er nettopp dette som er uklart hos meg. Originaldemperen er jo kortere enn den nye apex-demperen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Juli 17, 2006 Share Skrevet Juli 17, 2006 men det er jo virkningsområdet som er interessant ikke hvor lang demperen er sånn egentlig... Dersom det er fare for at fjære flytter seg i fjærskåla og i værste fall forsvinner ut må noe gjøres, det er jeg enig i, men da må det vel være mer riktig å gå på flexstop?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå