Gå til innhold

Effekt anlegg


allister
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en E36 323i sedan. Jeg har satt på et sprint anlegg, men er ikke helt fornøyd med den lyden jeg får. Alt for pinglete, høres ut som om den fiser. Jeg er ute etter en mer grym lyd. Må jeg kjøpe et heelt nytt anlegg som da er effekt anlegg. Eller går det å bytte grenrøret og bruke det samme sprint anlegget? Evt. fjerne den ene lyddemperen bak katalysatoren?

Hvor er det rimeligste stedene eller de beste stedene du kan få effektanlegg osv. hen?

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er ute etter mest mulig lyd, er SIMONS en bra kandidat.

Har Simons bakpotte på min 520iA 24v, og det låter skikkelig gromt :wink:

Men på langturer kan du nok gå lei den tunge lyden som blir konstant ved jevnt lavt turtall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simons freser ganske greit på toppen, og en svak brumming på tomgang. Akkurat slik jeg liker det. Synes mange såkalte effektanlegg lager alt for mye bråk ved normal kjøring. Ikk bare er det irriterende inni bilen men sannsyneligvis for naboer også.

Bilextra kjeden forhandler simmons.

Se forøvrig www.ray.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stort sett hvilken bakpotte du har som bestemmer lydnivået. Grenrør osv. er for å få mer effekt/motstand til motoren, dvs. mer hester.

Selv liker jeg Simons, ikke for mye bråk men høres ikke ut som en corolla heller :P

ekstra kos: Grenrør med X-kryss og kvass kam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej jeg skjønner, men jeg er litt mer ute etter ett anlegg som plager hodet når du kjører på lang tur. Det skal bråkes! Ikke sånn pen okej lyd. Kjørte bak en lik bmw som meg når jeg dro fra gatebil på søndag. Og den brumma ganske bra, skulle nesten ha stoppa han og spørt hvor han kjøpte det hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...