allister Skrevet Juli 16, 2006 Skrevet Juli 16, 2006 Hei, jeg har en E36 323i sedan. Jeg har satt på et sprint anlegg, men er ikke helt fornøyd med den lyden jeg får. Alt for pinglete, høres ut som om den fiser. Jeg er ute etter en mer grym lyd. Må jeg kjøpe et heelt nytt anlegg som da er effekt anlegg. Eller går det å bytte grenrøret og bruke det samme sprint anlegget? Evt. fjerne den ene lyddemperen bak katalysatoren? Hvor er det rimeligste stedene eller de beste stedene du kan få effektanlegg osv. hen? Takk for hjelpen.
Turbo-Knut Skrevet Juli 16, 2006 Skrevet Juli 16, 2006 Dersom du er ute etter mest mulig lyd, er SIMONS en bra kandidat. Har Simons bakpotte på min 520iA 24v, og det låter skikkelig gromt Men på langturer kan du nok gå lei den tunge lyden som blir konstant ved jevnt lavt turtall...
Christopher Skrevet Juli 16, 2006 Skrevet Juli 16, 2006 Har også simons på min 318i og er fet lyd synst jeg
allister Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Skrevet Juli 17, 2006 Hvor får man evt. tak i SIMONS anlegg da? Så det vil ikke hjelpe om jeg kjøper effekt grenrør og racin kat. på lyden? Er det selve bakpotta som avgjør lyden?
eriklepe Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 simons freser ganske greit på toppen, og en svak brumming på tomgang. Akkurat slik jeg liker det. Synes mange såkalte effektanlegg lager alt for mye bråk ved normal kjøring. Ikk bare er det irriterende inni bilen men sannsyneligvis for naboer også. Bilextra kjeden forhandler simmons. Se forøvrig www.ray.se
Schnellfahren Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Jeg har nå min 3. bil med Simons og er fornøyd med det. Fin lyd, grei holdbarhet og ikke "bråkete".
icc Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Er vel stort sett hvilken bakpotte du har som bestemmer lydnivået. Grenrør osv. er for å få mer effekt/motstand til motoren, dvs. mer hester. Selv liker jeg Simons, ikke for mye bråk men høres ikke ut som en corolla heller ekstra kos: Grenrør med X-kryss og kvass kam!
allister Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Skrevet Juli 17, 2006 Okej jeg skjønner, men jeg er litt mer ute etter ett anlegg som plager hodet når du kjører på lang tur. Det skal bråkes! Ikke sånn pen okej lyd. Kjørte bak en lik bmw som meg når jeg dro fra gatebil på søndag. Og den brumma ganske bra, skulle nesten ha stoppa han og spørt hvor han kjøpte det hen.
icc Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Her har de vel en del potter som gir bra lyd: http://www.styling-tech.no/ Finner sånne bakpotter som bråker mye nestn over alt på nettet.
Kjetil 323i E36 Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Jeg kjører selv 323i, og skal du ha grom lyd, velger du Scorpion (som jeg har) eller Eisenmann. Da kommer go lyden!
Kjetil 323i E36 Skrevet Juli 18, 2006 Skrevet Juli 18, 2006 Eisenmann har iallefall http://www.schmiedmann.no, og Scorpion kan du få tak i via http://www.koed.dk.
hagenisse Skrevet Juli 19, 2006 Skrevet Juli 19, 2006 Eisenmann greier fint å plage hodet på langtur ja..
Ellingsen B. Skrevet Juli 19, 2006 Skrevet Juli 19, 2006 scorpion og eisenmann. Ingen problem med langturer. Det er på turtall det skriker:) Har min tredje bil med eisenmann. Er veldig fornøyd..Hatt to med Scorpion..Like bra egentlig Luxusproblem å velge der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå