Gå til innhold

Mekaniske løftere M52


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Du finner på mye rart Lars..

Har du noe bil å putte alle 100 tuseners prosjektene dine i?

Har E30 jeg veit du! Grunnen til at det er veldig mye spørsmål om forskjellige motorer fra meg for tida er rett og slett at jeg grubler fælt på hvilken motor jeg skal velge å sette i bilen! Har kun ett prosjekt :wink: Må gjøre litt research :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg gjerne begynne med å spørre om hva som er budsjettet?

Når du pjatter på bmwccn forumet om at slide spjell til 30.000,- ikke er dyrt for deg og legger ut,og samtidig gidder prøve å selge en bensinutluftingstank til e30 til 500 spenn som 92% av de som er her ikke vet at de har engang...da må jeg spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg kaste den, når andre kan ha nytte av den?

Budsjettet mitt er det jeg får tak i av penger etterhvert. Kan ikke kjøpe alt på en gang, ting kommer etterhvert. Er ingen millionær som bare kan kjøpe alt jeg vil ha, men kan derimot sjekke litt rundt etter hva som finnes og spare opp til det jeg vil ha. Trenger ikke kjøpe ting i morra selv om jeg spørr om saker og ting :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok vis jeg forstår deg riktig nå: Du vil ikke montere turbo/kompressor som helt klart ville vært det smarteste og letteste. du vil trimme med høy komp stor igjennomstrømning og mye turtall med en underkvadradisk motor?? (meget dyr og dårlig løsning) Du skal med andre ord bytte alt av bevegelige deler + ny topp som bør ha dobbel tenning/injektorer samt mekaniske løftere?? og alt dette skal gjøres etter som pengene kommer inn på konto. Da håper jeg du har god tid eller en ekstra motor mens projektet står på :shock: litt enklere og billiggere og putte oppi en 3.8l M5 motor da vel? Men men kult at noen gidder og begynne på et slikt projekt da. håper du holder oss oppdadert her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok vis jeg forstår deg riktig nå: Du vil ikke montere turbo/kompressor som helt klart ville vært det smarteste og letteste. du vil trimme med høy komp stor igjennomstrømning og mye turtall med en underkvadradisk motor?? (meget dyr og dårlig løsning) Du skal med andre ord bytte alt av bevegelige deler + ny topp som bør ha dobbel tenning/injektorer samt mekaniske løftere?? og alt dette skal gjøres etter som pengene kommer inn på konto. Da håper jeg du har god tid eller en ekstra motor mens projektet står på :shock: litt enklere og billiggere og putte oppi en 3.8l M5 motor da vel? Men men kult at noen gidder og begynne på et slikt projekt da. håper du holder oss oppdadert her inne :)

Jeg har lyst til å bygge en sugetrimma motor ja. Har annen motor å kjøre med mens det bygges såklart. Grunnen til at jeg spørr litt om M52 motoren nå er fordi jeg vil innom alle motora før jeg bestemmer meg for hvilken det blir, og underkvadaratisk behøver den ikke bli. Grunnen til at jeg vil bygge den selv istedenfor å bare gå å kjøpe en M-motor er at jeg liker å drive med ting selv, og synes det er utrolig spennende og artig å trimme motorer, samt at det er så dyre dyre deler til M-motor, så da blir det så kostbart og overhale og dersom noe ryker. Kan tenke meg et sett veiv og rådelager til en S58B38 koster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nå uansett kjøpt en S38B36/B38 med over 300 hk i utgangspunktet,de er billige og bra.

Evt en S52B32,men da er det mer styr å få den i e30 med startsperren.

Med alt du har spurt og gravd om fram og tilbake er det jo snakk om hundretusener i budsjett. Kjøp S38 og få 340+hk for under 50.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lyst til å lage en S50B30 turbo motor med 600-750 ish hester jeg også, men fant ut at det kanskje var LITT dyrt i første omgang og trenger sårt litt mer erfaring før jeg begir meg ut på det der(noen som kan hjelpe til litt der kanskje?). ;)

Dessuten sliter jeg med å finne en egnet e36 coupe som ikke er ihjelrusta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...