Bimmerlars Skrevet Juli 17, 2006 Share Skrevet Juli 17, 2006 Finnes det noen ombygningskitt for å bygge om til mekaniske ventilløftere på M52? Hvor mye tåler egentlig M52'ens alublokk? Skal ikke overlades, men høy komp og mye turtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Juli 18, 2006 Share Skrevet Juli 18, 2006 Har aldri hørt om det. hvorfor bygge om da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2006 Hvor mye turtall takler de orginale hydrauliske da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Juli 18, 2006 Share Skrevet Juli 18, 2006 De takkler mer en du klarer å varve motoren din til. 10000 omdr/min er ikke noe problem. skal du presse så mye turtall eller mer trenger du en 4 syl motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2006 Oi. Greier de virkelig så mye som 10.000 rpm? Hvorfor har M-motorene mekaniske da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Juli 18, 2006 Share Skrevet Juli 18, 2006 Med unntak av M3 E46 så har alle M motorene hydrauliske løftere E30/34/39. 3.8l har rødmerking på 7500 rpm å det holder i massevis til trimming. De gamle dtm E30 varvet over 10000 rpm. Så jeg tror nok ikke du får noen problemer der nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2006 Ved sugetrim er jo ikke 7500 all verden. Siden S54 har mekaniske virker det som det trengs for å passere 8000 da. Er vel sånn det er med cosworth også. Over 8000 så bygges det om til mek. løftere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 18, 2006 Share Skrevet Juli 18, 2006 Du finner på mye rart Lars.. Har du noe bil å putte alle 100 tuseners prosjektene dine i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2006 Du finner på mye rart Lars..Har du noe bil å putte alle 100 tuseners prosjektene dine i? Har E30 jeg veit du! Grunnen til at det er veldig mye spørsmål om forskjellige motorer fra meg for tida er rett og slett at jeg grubler fælt på hvilken motor jeg skal velge å sette i bilen! Har kun ett prosjekt Må gjøre litt research Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Da vil jeg gjerne begynne med å spørre om hva som er budsjettet? Når du pjatter på bmwccn forumet om at slide spjell til 30.000,- ikke er dyrt for deg og legger ut,og samtidig gidder prøve å selge en bensinutluftingstank til e30 til 500 spenn som 92% av de som er her ikke vet at de har engang...da må jeg spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2006 Hvor skal jeg kaste den, når andre kan ha nytte av den? Budsjettet mitt er det jeg får tak i av penger etterhvert. Kan ikke kjøpe alt på en gang, ting kommer etterhvert. Er ingen millionær som bare kan kjøpe alt jeg vil ha, men kan derimot sjekke litt rundt etter hva som finnes og spare opp til det jeg vil ha. Trenger ikke kjøpe ting i morra selv om jeg spørr om saker og ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Ok vis jeg forstår deg riktig nå: Du vil ikke montere turbo/kompressor som helt klart ville vært det smarteste og letteste. du vil trimme med høy komp stor igjennomstrømning og mye turtall med en underkvadradisk motor?? (meget dyr og dårlig løsning) Du skal med andre ord bytte alt av bevegelige deler + ny topp som bør ha dobbel tenning/injektorer samt mekaniske løftere?? og alt dette skal gjøres etter som pengene kommer inn på konto. Da håper jeg du har god tid eller en ekstra motor mens projektet står på litt enklere og billiggere og putte oppi en 3.8l M5 motor da vel? Men men kult at noen gidder og begynne på et slikt projekt da. håper du holder oss oppdadert her inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2006 Ok vis jeg forstår deg riktig nå: Du vil ikke montere turbo/kompressor som helt klart ville vært det smarteste og letteste. du vil trimme med høy komp stor igjennomstrømning og mye turtall med en underkvadradisk motor?? (meget dyr og dårlig løsning) Du skal med andre ord bytte alt av bevegelige deler + ny topp som bør ha dobbel tenning/injektorer samt mekaniske løftere?? og alt dette skal gjøres etter som pengene kommer inn på konto. Da håper jeg du har god tid eller en ekstra motor mens projektet står på litt enklere og billiggere og putte oppi en 3.8l M5 motor da vel? Men men kult at noen gidder og begynne på et slikt projekt da. håper du holder oss oppdadert her inne Jeg har lyst til å bygge en sugetrimma motor ja. Har annen motor å kjøre med mens det bygges såklart. Grunnen til at jeg spørr litt om M52 motoren nå er fordi jeg vil innom alle motora før jeg bestemmer meg for hvilken det blir, og underkvadaratisk behøver den ikke bli. Grunnen til at jeg vil bygge den selv istedenfor å bare gå å kjøpe en M-motor er at jeg liker å drive med ting selv, og synes det er utrolig spennende og artig å trimme motorer, samt at det er så dyre dyre deler til M-motor, så da blir det så kostbart og overhale og dersom noe ryker. Kan tenke meg et sett veiv og rådelager til en S58B38 koster.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Ville nå uansett kjøpt en S38B36/B38 med over 300 hk i utgangspunktet,de er billige og bra. Evt en S52B32,men da er det mer styr å få den i e30 med startsperren. Med alt du har spurt og gravd om fram og tilbake er det jo snakk om hundretusener i budsjett. Kjøp S38 og få 340+hk for under 50.000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Ja, jeg har lyst til å lage en S50B30 turbo motor med 600-750 ish hester jeg også, men fant ut at det kanskje var LITT dyrt i første omgang og trenger sårt litt mer erfaring før jeg begir meg ut på det der(noen som kan hjelpe til litt der kanskje?). Dessuten sliter jeg med å finne en egnet e36 coupe som ikke er ihjelrusta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå