FTE Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Ja, idag var jeg for å prøve å få godkjent felgene jeg hadde fått mangel på. Det endte med at jeg reiste derfra med flere mangler enn da jeg kom Felgene hadde forskjellige dimensjoner foran og bak, det hjalp ikke om jeg hadde aldri så mye TUV papirer på de. Han kunne godkjenne de, om BMW Norge gikk god for at de passer bilen min. Så tok de full sjekk på HELE bilen, utvendig og innvendig, sjekket at fjærene stemte i vognkortet, sjekket stolene, beltene og buret. Så nå må jeg fremskaffe dok. på innfestingen av bur og belter. Jeg kjenner han som har sveiset buret, han er selvstendig, så papirer der skulle ikke bli noe prob. Men det var disse felgene da, reiste til BMW, de bare ristet på hodet. "-ulik dimensjon foran og bak får du ALDRI godkjent til den bilen der". Irriterer meg grenseløst at jeg ikke får de i vognkortet! Resten kommer i vognkortet når jeg får dok. på det heldigvis.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 @FTE Har du evt. prøvd å få tak i Tuv papirer i tyskland?? Det du kan gjøre er å få låne evt. kjøpe der noen billige felger, i tilsvarende dimmensjon med tuv papirer, for så å bytte etter dimensjonen er skrevet inn. Dette måtte eg gjøre for å få godkjent 16" escort felger på vingebil´en. Sjelden/aldri dei sjekker ET på teknisk utekontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2006 @FTEHar du evt. prøvd å få tak i Tuv papirer i tyskland?? Det du kan gjøre er å få låne evt. kjøpe der noen billige felger, i tilsvarende dimmensjon med tuv papirer, for så å bytte etter dimensjonen er skrevet inn. Dette måtte eg gjøre for å få godkjent 16" escort felger på vingebil´en. Sjelden/aldri dei sjekker ET på teknisk utekontroll Tror det er litt forskjellig fra BT til BT. Var jo TUV på tysk fra importør jeg hadde med, men det hjalp ikke. Tenkte å prøve nede hos Ombyggings-gruppen på BT Risløkka. De har erfaring med ombygde biler og kan bruke fornuften og ikke BARE boka for å godkjenne saker og ting(så lenge papirene er i orden) P.S 16" escort felgene på min gamle vingebil så de ikke på engang da jeg godkjente den er litt forskjellige disse BT rundt om ser det ut som... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Det skjønte jeg ikke. Det er jo nesten på samtlige biler bredere felger bak enn forran! Hvilket biltrangsyn er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2006 Dette var på Jessheim. Vet det er mange som kjører med forskjellig foran og bak, men E30 M3 er KUN godkjent med LIK dim og da enten 15" eller 16" max. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Så de ville ikke godkjenne de selv om du har TÜV-papirer som sier at de passer E30 M3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Dette var på Jessheim. Vet det er mange som kjører med forskjellig foran og bak, men E30 M3 er KUN godkjent med LIK dim og da enten 15" eller 16" max. Min M3 nr.2 (Hennarød med UX skilter) hadde da jeg kjøpte den 9x16 foran og 10x17 bak. Dette ble innskrevet som godkjente dimmensjoner da jeg registrerte den i Norge pga at det var godkjent i tysk vognkort. Så det går an Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 535en min er også godkjent med et eller annet sykt i vognkortet.. 8.5x17" med 215/30 foran og 255/45 på 10x17" bak, eller noe i den duren. Helt fucked profil foran ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Bare lurer, hvorfor skulle de ikke godkjenne bilen pga større felger/bredere spor bak enn foran? Og hvorfor skal alltid biltilsyne være så jævlig vanskelige å ha med å gjøre? De sitter jo bare på ræva uansett, når du bestiller en time så bruker dem 5-10min for å gå over bilen, 5-10 min på resten, maks. Og ellers sitter dem bare der og er potte sure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2006 De ville ha tilleggsdokumentasjon fra BMW på at bilen klarte disse dimensjonene. Fikk jeg det, kunne han skrive de inn i vognkortet. Men de var ikke mye behjelpelige på BMW dessverre. Men nå har jeg vært i kontakt med Ombyggings-gruppen, de sa det ikke var noe prob så lenge jeg har TUV. Ikke buret heller. Så bilen skal dit neste gang for å si det slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Ombyggings-gruppen?Er det en avdeling hos BT? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2006 Ombyggings-gruppen?Er det en avdeling hos BT? Stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Ombyggings-gruppen?Er det en avdeling hos BT? Stemmer Og disse skal være litt lettere å ha med å gjøre en vanlig BT eller? Hva sier den "nye" loven om ombygging da?(den som kom ved nyttårs-tider?)Skulle ikke den gjøre det lettere å få godkjent ombygde biler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2006 Vet ikke åssen lovene er nå jeg, men de har nok mer erfaring i ombygging generelt tror jeg i motsetning til vanlige BT. Vet nå ikke om de er lettere å ha med å gjøre men, de vil ha papirer der også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem3 Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 De ville ha tilleggsdokumentasjon fra BMW på at bilen klarte disse dimensjonene. Fikk jeg det, kunne han skrive de inn i vognkortet. Men de var ikke mye behjelpelige på BMW dessverre. Men nå har jeg vært i kontakt med Ombyggings-gruppen, de sa det ikke var noe prob så lenge jeg har TUV. Ikke buret heller. Så bilen skal dit neste gang for å si det slik Måtte du ha TUV papir på buret også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå