Gå til innhold

Senke e36 foran med bare fjærer?


hartvix
 Share

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at jeg skal ha 17" på bilen min (takker for alle bilder og info i annen tråd!) lurer jeg på en ting angående senking. Jeg synes bilen min ser bra ut bak sånn som den er, men skulle gjerne fått den litt lavere foran... Har lest en del andre tråder, men ikke funnet noe fullgodt svar på problemet mitt.

Det jeg lurer på er om det er nok å bytte fjærene for å få til dette. Jeg vil bare ha den 20-30 mm ned. Det skal visstnok være sportsunderstell på bilen (hvordan kan jeg sjekke at det stemmer, forresten?), har det noen betydning? Koster det mye å bytte fjærer framme på verksted? Jeg tror nemlig ikke at jeg klarer det selv, mine ferdigheter stopper ved oljeskift... :wink:

Og sist men ikke minst, vil dette føre til vesentlig større slitasje på forstilling/hjuloppheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er om det er nok å bytte fjærene for å få til dette.

Ettersom det er fjærene som bestemmer høyden, så ja. Bytt både foran og bak, og helst dempere samtidig. Om den har sportsunderstell eller ikke betyr ingenting for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En BMW forhandler kan opplyse deg om hva bilen er levert med fra fabrikk.

Du kan bytte bare fjærer foran. Det kan medføre at demperne blir fortere utslitt ettersom de får et annet arbeidsområde. Så du må være forberedt på å bytte senere.

Det optimale er å bytte dempere og fjærer rund baut.

Hvor mye fjærbytte koster varierer fra verksted til verksted, så du får ringe litt rundt og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...