krist_olsen Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Skrevet Juli 21, 2006 skiftet foringen i toppen og lyden ga seg ikke:( skal jekke opp og sjekke berearmsforingen idag tenkte eg... vist det er dei er det mye arbeid og skifte dei sjøl elle må han på verksted for og presse ut foringene?
maartn Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Jeg gjorde det selv.. det er selfølgelig litt vrient siden man ikke har riktig verktøy.. så er du ikke noe særlig "flink med hendene" eller hva jeg skal si, eller har vært borti det før så bør du i alle fall få hjelp av noen som kan det Jeg er nokså sikker på at detter er bærearmsforingen din.. typisk feil på E36 dette.
krist_olsen Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Skrevet Juli 21, 2006 kan skru men kosen får eg den gamle foringen utt? må den slåst, preses, elle brennest utt, og i tilfelle presses må heile berearmen ut då eller går det an og mixe de te inni dr?
maartn Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Du må ned med bærearmen ja.. 1. Jekk opp bilen slik at bilen står på jekken 2. Løs hjulet 3. Skru ned bærearmen der foringen ligger. 3-4 bolter. (kan være litt trangt å komme til) 4. Prøv å slå den ut med hammer og skruhjern eller noe i den dur (bruk fantasien) Det skal nevnes at jeg selv ikke klarte å få ut ringen som ligger rundt gummien. Gummien poppet ut, mens ringen rundt lå igjen. Jeg sagde da et hakk ned i den, og brukte så hammer og skruhjern for å dunke den ut.. 5. Så er det å få den nye foringen inn, det er gjerne litt vrient. Smør den gjerne med litt glidemiddel så gjør det hele enklere. På verksted har de verktøy for å presse de på, men jeg tok en bolt gjennom foringen (den er hul i midten) og 2 store skiver på hver side.. og en mutter på andre siden og strammet til foringen litt etter litt skled på plass. Håper du er en erfæring rikere av dette Du klarer det nok skal du se.
krist_olsen Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Skrevet Juli 28, 2006 er det noen kamper justeringer elle noe som eg må merka av når eg tar ner berearmen?
krist_olsen Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Skrevet Juli 29, 2006 fant endeli ut att det var foringen i svingarm som var totalt ødelagt:S ikkje løye det og har sitt utt som dekke har vore skeivt i lengde retning:P er det noen som vet om det er veldig mye arbeid og skifte disse og om det er noen kamber justeringer eg må huske på før eg setter det på plass ijen?
BreitBau Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 må ha den på 4 hjuls kontrol etter bytte av foringer hver gang.. er vel det som er hovedregelen.
krist_olsen Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Skrevet Juli 29, 2006 oki, dyrt og d ivertfall på bmw som spiser foringer:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå