320it Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Leste i en annen post som jeg aldri fant igjen, at man kunne vaske skjørtene i rødsprit eller noe for å ta av et lag med noe som lå over orginal lakken.. Stemmer det? hvorfor legge noe over lakken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 hm? skjønner ikke heeelt hva du mener, men etter du har pussa ned skjørtene, kan det være greit å vaske de med rødsprit for å få vekk alt støvet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 sjekk ut "gjør det selv (DIY)" under teknisk på venstre siden her... Der står det litt om å lakke sideskjørtene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Når du har pussa ned, IKKE vask med rødsprit som sagt over her en plass! Du må bare bruke silikonfjerner, eller helt PH-nøytral såpe, for hvis ikke kan du få merker og slikt i lakken! Hvis du legger ut ett par bilder av skjørta, eller sier hva du skal lakkere, så kan jeg hjelpe deg/gi deg tips (har jobba ett år på lakkeringsverksted, og skal utdanne meg til lakkerer.. Drømmen er å starte eget veksted som spesialiserer seg på motivlakkeringer ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2006 vet ikke helt om jeg skjønner selv. men fant igjen den posten. det stod : fjern den beskyttelsesmassen på siden med rødsprit i stedet for å lakke der. Er orginallakken under så da sparer du mye penger. Nederst under støtfangerne går kjempe fint med sprayboks. beskyttelsesmasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Hvorfor tror alle det er sideskjørt? KANAL er det du har som du kan vaske med tynner f.eks så kommer fargen frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Som f.eks på en e34, som har svart nederst (kanalene) og på frontfangeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2006 Hvorfor tror alle det er sideskjørt? KANAL er det du har som du kan vaske med tynner f.eks så kommer fargen frem kan noen forklare meg forskjellen på kanal og sideskjørt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 et sideskjørt er av plast eller glasfiber og monteres utapå kanalen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2006 fant ut idag at jeg ikke hadde sideskjørt... så da kan jeg altså bare vaske av med rødsprit? Er det samme opplegget på fram og bakfanger? hvorfor i all verden er det lagt noe over lakken..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juli 26, 2006 Share Skrevet Juli 26, 2006 vet ikke om rødsprit er nok til å få det av? men det kan jo hende. det er vel lagt på for å beskytte mot steinsprut og sånn. nederst på fangerne er det vel bare ulakkert plastikk tror jeg, så der må det vel lakkes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 26, 2006 Share Skrevet Juli 26, 2006 Rødsprit tar ikke noe. Bruk tynner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå