bmw745 Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 Hvordan får jeg justert ventilene på en M20 2,5 liter??? Har målt å alt det der med bladsøker.....
opusx Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 du løsner på den 10mm mutteren som er festet på vippearmen, så bruker du er syl, når eller annen tynn gjenstand. når du løsner på 10 mutteren så vil den eksentriske skiva som ligger an mot ventilen løsne.. så justeres denne ved å snurre på den ved hjelp av f.eks. syl... er det forståelig? søkerbladet legges altså mellom eksentrisk skive og ventil og skal være rundt 0.25mm klaring på m20b25
Dannis Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 e36 har vel m50 motor som har hydrauliske ventil løftere om jeg ikke tar feil, så du trenger ikke justere der.
336mik Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 Har alltid syns at det blir litt mye støy i ventiler hvis de justeres på 0.25 jeg.Har pleid å bruke 0.20 jeg,for da blir det roligere,og ikke trenger man å justere så ofte heller.
Pedi Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 Har alltid syns at det blir litt mye støy i ventiler hvis de justeres på 0.25 jeg.Har pleid å bruke 0.20 jeg,for da blir det roligere,og ikke trenger man å justere så ofte heller. Det er bedre å justere "stram" 0,25 enn "beint" 0,20. For hvis en justerer 0,20 og en tilfeldigvis justerer den for stram, så er dette LITE bra for motoren. Dette er en erfarings-sak selvsagt... Men for the record: Jeg justerer selv slavisk ut fra 0.25mm, men etter hver justering så vipper jeg på vippearmen etterpå og hører på lyden. For meg så funker dette best.
propan Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 0,20 på innsug og 0.25 på utblås Pedi,er det som fungerer Jeg justerer det en kan kalle akkurat 0,20 på innsug og tight 0,25 på eksos.
bmw745 Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Skrevet Juli 20, 2006 Da er ihvertfall min stilt å det ble helt konge, fikk jo helt høll i ørene før
icc Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Hvilken justering brukte du da? Har alle mine justert på 0,25mm men bråker som et uvær.. alt er sikkert utslitt. Ikke gått mindre enn ca. 400k da Hørt at det skal hjelpe å kjøre biln varm også bruke 0,25mm? Tror mine er alt for slappe ut fra lydn å bedømme. Er et ork å dreie på motoren å prøve å få alle så lik og bra som mulig! btw. Vippe på vippearmen? er det så mye å høre når du gjør det manuelt da?
propan Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Hvis du har justert ventilene og det fremdeles tikker betraktelig så er enten vippetøyet utslitt/kam eller ventilene dine er konkave på toppen.
icc Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Takk propan! Er det kam'en eller ventilene som blir slitt mest? Håper på å slippe å betale så mye for å få vekk tikkingen
propan Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Så klart kam og vippetøy. Men det var en kar som ringte meg her for ett års tid siden,han hadde satt på ny kam,vippetøy tettninger etc. Hadde justert ventilene etterpå 3 ganger-ingenting hjalp. Jeg løsnet vippe armene her og der og dro de til siden,toppen av ventilene hadde en grop på toppen,så når det exentriske justerings hjulet lå på bladsøkeren så var jo alt ok,men uten bladsøkeren så falt den jo bare lenger ned i gropa. Da var eneste mulighet å justere på feeling og klakke med de selv. Ble ikke bra,men betraktelig bedre.
320it Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 forstår jeg det slik at ventilene på m50 og m52 justerer seg selv? hva annet kan gi tikking? vanos?
en325ic Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 m50-52 har hydrauliske ventiler eller en liten t kopp hehe den justerer seg selv ja! men vist din bil tikker? så kan du bytte olje så kan du bli kvitt d eller så kan d også være dysen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå