Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

du løsner på den 10mm mutteren som er festet på vippearmen, så bruker du er syl, når eller annen tynn gjenstand. når du løsner på 10 mutteren så vil den eksentriske skiva som ligger an mot ventilen løsne.. så justeres denne ved å snurre på den ved hjelp av f.eks. syl... er det forståelig? :) søkerbladet legges altså mellom eksentrisk skive og ventil og skal være rundt 0.25mm klaring på m20b25

Skrevet

Har alltid syns at det blir litt mye støy i ventiler hvis de justeres på 0.25 jeg.Har pleid å bruke 0.20 jeg,for da blir det roligere,og ikke trenger man å justere så ofte heller.

Skrevet
Har alltid syns at det blir litt mye støy i ventiler hvis de justeres på 0.25 jeg.Har pleid å bruke 0.20 jeg,for da blir det roligere,og ikke trenger man å justere så ofte heller.

Det er bedre å justere "stram" 0,25 enn "beint" 0,20. For hvis en justerer 0,20 og en tilfeldigvis justerer den for stram, så er dette LITE bra for motoren.

Dette er en erfarings-sak selvsagt...

Men for the record: Jeg justerer selv slavisk ut fra 0.25mm, men etter hver justering så vipper jeg på vippearmen etterpå og hører på lyden. For meg så funker dette best.

Skrevet

0,20 på innsug og 0.25 på utblås Pedi,er det som fungerer ;)

Jeg justerer det en kan kalle akkurat 0,20 på innsug og tight 0,25 på eksos.

Skrevet

Hvilken justering brukte du da? :P

Har alle mine justert på 0,25mm men bråker som et uvær.. alt er sikkert utslitt. Ikke gått mindre enn ca. 400k da :P

Hørt at det skal hjelpe å kjøre biln varm også bruke 0,25mm? Tror mine er alt for slappe ut fra lydn å bedømme.

Er et ork å dreie på motoren å prøve å få alle så lik og bra som mulig!

btw. Vippe på vippearmen? er det så mye å høre når du gjør det manuelt da?

Skrevet

Hvis du har justert ventilene og det fremdeles tikker betraktelig så er enten vippetøyet utslitt/kam eller ventilene dine er konkave på toppen.

Skrevet

Takk propan!

Er det kam'en eller ventilene som blir slitt mest? Håper på å slippe å betale så mye for å få vekk tikkingen :P

Skrevet

Så klart kam og vippetøy.

Men det var en kar som ringte meg her for ett års tid siden,han hadde satt på ny kam,vippetøy tettninger etc.

Hadde justert ventilene etterpå 3 ganger-ingenting hjalp.

Jeg løsnet vippe armene her og der og dro de til siden,toppen av ventilene hadde en grop på toppen,så når det exentriske justerings hjulet lå på bladsøkeren så var jo alt ok,men uten bladsøkeren så falt den jo bare lenger ned i gropa.

Da var eneste mulighet å justere på feeling og klakke med de selv.

Ble ikke bra,men betraktelig bedre.

Skrevet

m50-52 har hydrauliske ventiler eller en liten t kopp :) hehe

den justerer seg selv ja! men vist din bil tikker? så kan du bytte olje så kan du bli kvitt d eller så kan d også være dysen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...