Gå til innhold

E30 M3 trøbbel


BMW324TDa
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha ligget på latsiden gjennom hele vinteren med både M3'en og 324'en har nå i det siste ånden virkelig våknet i meg... Gjort en hel del med 324'en siste ukene og det er mest sannsynlig bare luft og drit som er problemet der,.....

Hvilket bringer oss over på problemet i topic'en; eg skulle flytte M3'en for å få ut 324'en, men der var det dødt gitt....

Til mitt forsvar må eg si at eg hadde lpnt vekk pluggnøklene mine og at eg hadde ikkje tid til å forske på dette, så de symptomene eg komme rmed er bare hentet ut av luften i løpet av 15 minutters tid med banning.

Når man prøver å starte, kinner den bare, ingen antydning til tenning eller noe. Litt startgass ga ingen nevneverdige reultater. Det lukter hller ikkje benisn fra rundt motor eller bak. Dette burde det gjøre siden verkstedslokalet er relativt lite. Eg mistenker da selvfølgelig at motoren ikkje får bensin, selv om eg ikkje har sett om pluggene er fuktige.

Har lyst å prøve å tvangskjøre bensinpumpen i morgen etter å ha sett litt på andre ting, så da trenger eg litt hjelp til hvordan eg får til dette.

-Hvilket rele styrer bensinpumpen??

-Hvor er det lettest å koble seg inn på denne??

-Nøyaktig hvor sitter denne (kan eg strengt tatt finne ut selv, men bare si det, så bøyer eg meg ned på rett plass med en gang)

Takker for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkleste måte å tvangskjøre bensinpumpa er vel å sette en ledning fra pluss på batteriet å opp på den sikringa som går til bensinpumpa. vet ikke hvilken sikring det er på e30 m3, men på alle e28 er det den sikringa som er lengst forover å lengst mot høyre på bilen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha ligget på latsiden gjennom hele vinteren med både M3'en og 324'en har nå i det siste ånden virkelig våknet i meg... Gjort en hel del med 324'en siste ukene og det er mest sannsynlig bare luft og drit som er problemet der,.....

Hvilket bringer oss over på problemet i topic'en; eg skulle flytte M3'en for å få ut 324'en, men der var det dødt gitt....

Til mitt forsvar må eg si at eg hadde lpnt vekk pluggnøklene mine og at eg hadde ikkje tid til å forske på dette, så de symptomene eg komme rmed er bare hentet ut av luften i løpet av 15 minutters tid med banning.

Når man prøver å starte, kinner den bare, ingen antydning til tenning eller noe. Litt startgass ga ingen nevneverdige reultater. Det lukter hller ikkje benisn fra rundt motor eller bak. Dette burde det gjøre siden verkstedslokalet er relativt lite. Eg mistenker da selvfølgelig at motoren ikkje får bensin, selv om eg ikkje har sett om pluggene er fuktige.

Har lyst å prøve å tvangskjøre bensinpumpen i morgen etter å ha sett litt på andre ting, så da trenger eg litt hjelp til hvordan eg får til dette.

-Hvilket rele styrer bensinpumpen??

-Hvor er det lettest å koble seg inn på denne??

-Nøyaktig hvor sitter denne (kan eg strengt tatt finne ut selv, men bare si det, så bøyer eg meg ned på rett plass med en gang)

Takker for hjelp

Du skal vel normalt høre bensinpumpen når du setter på tenninga :!:

Men en så liten sjekk som å sjekke om du har gnist på pluggene er vel også greit å gjøre :!:

Men for å tvangskjøre bensin pumpa så kan du vel koble deg direkte inn på pumpa for å se om den funker.

Du kan også prøve å gi den en dask i tilfelle den har satt seg litt fast siden bilen har stått en stund 8)

Håper du får fart på M3n igjen :wink:

Good luck dude :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...