Gå til innhold

får ikke stilt camber nok


sindre21
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har senket bilen min 60/40 med apex fjærer og dempere allså en komplett kitt som er lang for og passe sammen.men når jeg har bilen på firhjuls kontroll får de ikke stilt caamber nok ut i toppen foran på begge sider.jeg hadde 15 tom på når jeg hadde kontrollen har det noe og si?kjører med 17 tom på sommeren.er det noe jeg kan kjøpe for og få stilt camber riktig?foringer?bytte noe stag?eller er det noe jeg kjøpe til og montere i toppen av demperene?haddde vært fint om noen hjulpet meg med dette.får ikke godkjent før camber er riktig.vet om fler som har fått bilen godkjent med dette senkesettet.bilen er en 1996 modell 318 tds touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm, er det ikke eksentriske bolter både ope og nede på e36 da?
hva mener du med det?forklar

Humm, jeg må nesten vise det, men jeg er jo langt fra noen BMW spesialist så hør heller på andre og glemm alt gobbelet mitt..

Men jeg trodde det var avlange hull og skråfestede skiver både oppe og nede på innfestingen av navet på e36bak, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Sindre

Et alternativ er et camber justerings kit, delenr 192416. Tror de er billigere hos Turner motorsport.

Camber/caster adjustment plates fra UUC Motorwerks skal visstnok ha bedre kvalitet. Klikk deg inn på Product catalog, Racing products. Jeg har selv handlet noen greier fra dette firmaet (billigste frakt er TBD).

hei igjen hvordan går det med bilen.min blir sendt til lakkering snart regner jeg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm, jeg må nesten vise det, men jeg er jo langt fra noen BMW spesialist så hør heller på andre og glemm alt gobbelet mitt..

Men jeg trodde det var avlange hull og skråfestede skiver både oppe og nede på innfestingen av navet på e36bak, men men..

Tviler på at det er noen justering på camberen på E36 oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er noen justering på camberen på E36 oppe...

Jeg kan heller ikke si at jeg har lagt merke til dette. Mulig det hjelper å erstatte

bolt 5 med en Tripple C. TC 112 later til å passe.

hei igjen hvordan går det med bilen.min blir sendt til lakkering snart regner jeg med

Det er stillstand i "prosjektet" mitt for tiden, men ønskelista er fortsatt lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen justering av camber/caster orginalt på E36 foran kun spissing er justerbar, da må du eventuelt bytte til justerbare plater som nevnt ovenfor. Bak kan både spissing og camber justeres orginalt. Men har du kjøpt et TUV godkjent senkesett er det ingen problemer med og få dette godkjent om det er utenfor fabrikantens tolleranser. Sier verkstedet ditt eller feiltilsynet noe annet må du spør hvem sine strømper de har røyka og be dem lese TUV papiret skikkelig. ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen justering av camber/caster orginalt på E36 foran kun spissing er justerbar, da må du eventuelt bytte til justerbare plater som nevnt ovenfor. Bak kan både spissing og camber justeres orginalt. Men har du kjøpt et TUV godkjent senkesett er det ingen problemer med og få dette godkjent om det er utenfor fabrikantens tolleranser. Sier verkstedet ditt eller feiltilsynet noe annet må du spør hvem sine strømper de har røyka og be dem lese TUV papiret skikkelig. ferdig med det.
ja det er TUV papirer på det så da mener du det skal gå greit?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...