Gå til innhold

'


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Jo takk :)

Brant en del huller jeg og med elektrodeapparatet, men fikk det tett tilslutt, elektrodeapparat var det første vi lærte på skolen, så er veldig lenge siden jeg hadde sveisa med det, og ikke hadde jeg brukt det på tynnplater heller, der brukte vi bare MIG og MAG, noe som er bedre egnet til slikt, men det ble jo bra tilslutt :)

Latskapen ja, den tar fort overhånd, blir det mye arbeide tenker man at det man gjør nå bare er et lite sandkorn på ei strand, så da orker man liksom ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Fant ut at nyrene og grillen på bilen virket stygge, ettersom de var noe falmet etter alle årene de har stått på bilen, så dette måtte jeg gjøre noe med.

MERK: Chromen skal høyglanspoleres, det er bare ikke gjort på bildene, skal kjøpe inn poleringssett og polere opp igjen all chromen på hele bilen, ettersom den ser like falmet ut!

Men det sorte ble i allefall skikkelig sort nå:

Før:

Bilde1487.jpg

Etter:

Bilde1490.jpg

Før:

Bilde1488.jpg

Etter:

Bilde1491.jpg

FØR:

Bilde1486.jpg

Etter:

Bilde1493.jpg

Før og etter:

Bilde1494.jpg

Skal ta den andre grillen i morgen, har ikke hatt klarlakk på noe av dette, kun sort lakk til nå. :)

Og som sagt: Chromen skal høyglanspoleres etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på alle de småhakkene og steinsprangene i de?

De er ikke så dype, så hvis man spenner opp en veldig grov poleringsskive (da mener jeg ikke slik man polerer lakk med, men aluminium/metall) i en dreiebenk og holder chromen inntil der helt til sår og merker er borte for så å gå over på finere skive og mye autosol, så blir det blankt.

Har prøvd før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her om dagen bestemte jeg meg for å lakkere denne her:

(står bare og varmer seg på roterommet)

Bilde006.jpg

På bilen ble det seendes slik ut:

Bilde014.jpg

Som dere ser er det vinterfelgene mine som står på:

Bilde016.jpg

Bilde015.jpg

Ble greit nok, med tanke på at det ble brukt sprayboks og at garagen jeg lakkerte i bare hadde en temperatur på 3-5 grader osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Det skjer ikke egentlig så mye for tiden, men tenkte jeg skulle oppdatere litt, nå som jeg har fått meg nye felger til bilen.

18" x 8,5" tommer er de.

Slikt ser de da ut:

Bilde037.jpg

Bilde064.jpg

Her er en av grunnene til at jeg må høyglanspolere kantene på de:

Bilde067.jpg

Slik blir kantene seendes ut etterhvert:

Bilde071.jpg

En halvferdig polert felg: (med skittent senter..)

Bilde082.jpg

Veldig kjedelig å polere opp igjen de kantene for å si det slik.

Flere timers arbeid pr felg, men har tross alt hele vinteren på meg før jeg skal handle dekk til de. :)

Edit: Må få føye til at jeg fikk disse felgene av min bror, så takk for det altså! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med å lakkere i alle krikene først, der hvor det er vanskelig å komme til i ettertid.

Deretter sprayet jeg mange tynne lag over det resterende for å få dekket hele grillen med farve.

Nå har igrunn grillen fått farven, men mangler glansen, derfor må man spraye på et skikkelig fyldig lag tilslutt (det som pleier å renne..)

Da jeg tok det siste laget, så sveipa jeg først av alt helt lett over krokene det er vanskelig å komme til i (for å unngå sig senere)

Deretter spraya jeg alle rillene, først nedenfra og oppover, så ovenfra og nedover.

Når dette var gjort så spraya jeg de store flatene inne i lyktehullene, disse er de som synes mest så de må tas til slutt for å få de blankest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mye jobb ja, men det er det ikke.

Bare å vaske de skikkelig rene, maskere chromelista rundt og sette igang og spraye :)

Å levere de inn kan fort bli veldig dyrt. (i forhold til størrelsen på de)

Hvis du leverer de inn, så burde du slenge ved noe mer som du vil ha lakkert, så synker kanskje prisen litt og du får litt mer enn bare grillen shina opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pussa først vekk klarlakk, småsår og korrosjon med P120 papir og maskin, deretter med P240 papir og maskin.

Når det var gjort satte jeg igang å polere fra groveste til finere og finere skive med høyglanspolerings-settet som jeg kjøpte HER

Anbefaler å pusse med enda finere papir enn det jeg brukte før du går igang med poleringsskivene, da det tar ganske lang tid å polere vekk så mange riper, hadde bare ikke finere papir tilgjengelig. :)

En annen ting jeg anbefaler er å kjøpe 6" tommers skivene, og ikke 4" tommerns som jeg kjøpte, for de ble litt små, tar lengere tid med de. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg legger ut et par bilder jeg tok av bilen utenfor garagen her i sted jeg.

Som dere ser er det snø her og bilen ikke helt ren men bildene syns jeg var litt stilige :)

Bilde094-1.jpg

Bilde102.jpg

Nå ser jeg frem til at sommeren kommer og jeg får på skikkelige felger, og hvite skilter :)

Etterhvert blir det vel senk også regner jeg bare med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...