Jump to content

Der Barockengel

Members
  • Content Count

    3650
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

Der Barockengel last won the day on February 4 2016

Der Barockengel had the most liked content!

About Der Barockengel

  • Rank
    Ganske snill på overflaten

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Interesser:
    Et stykke opp i bakken
  • Kjøretøy
    Garasjen full...

Recent Profile Visitors

1178 profile views
  1. Dieselgate Reaches Daimler: A Defeat Device By Another Name - i alle fall i følge Forbes. Etter en nederlandsk test viser det seg at den testede C-klassen for å skåne motoren har en funksjon som slår av rensingen av NOx når utetemperaruren faller under ti grader celsius.
  2. Dette blir litt som å si at dieselfirerne til BMW havarerer. DV6-motoren til PSA er brukt av en rekke produsenter og regnes som temmelig skuddsikker. Dersom jeg var i markedet etter en 1,6 liters dieselmotor, hadde denne kommet meget høyt opp på listen. Derimot krever motoren at korrekt prosedyre følges ved oljeskift - merkeverkstedene gjør dette og motorhavari er ikke noe man behøver å bekymre seg for. Prøver man derimot å spare penger ved å bruke et uavhengig verksted som ikke har tatt seg bryet med å lese produsentenes retningslinjer, risikerer man som du sier tildels store skader
  3. Dette med å lage stasjonsvogn uten å endre bakdørene har vært forsøkt - og gjennomført - med ganske variabel suksess. Jeg synes Citroën BX Break er en av modellene der resultatet har blitt….. hmmmm… - la oss bare si at det er ganske tydelig at stasjonsvogndesignet er laget senere enn kombien man tok utgangspunkt i. Den minner nesten litt om en spesialutgave som en liten karosseribedrift har laget i små serier. Lancia fikk det litt bedre til med sin Thema: Her kan man tydelig ane hvordan man kan tenke seg sedan-linjen skåret ut i stasjonsvognsilhuetten. Sidevinduer bak som virke
  4. Jeg er ganske sikker på at Altimax-navnet brukes både på sommer- og vinterhjul, så hvis du fikk tilbud om et sommerdekk så var det nok det det var. Når det er sagt, tror jeg ikke Falken var noe dårligere valg. Kanskje tvert i mot. Jeg kan også være med på opplegget ditt om å støtte lokale forhandlere - enten det er dekk eller andre ting. Dette er selvsagt en toveis gate, og det krever at den lokale forhandleren forsøker å yte sitt beste. Mange gjør dette, og da er det en glede å handle der. I andre tilfeller er det derimot en fornøyelse å handle utenbys.
  5. Cortina solgte bra for Ford, og var klasseledende på den britiske salgsstatistikken gjennom hele 60-tallet. Konkurrentene ønsket selvsagt å tilby noe som kunne ta opp konkurransen med Fords suksess, og Austin var ikke noe unntak. Hos British Motor Corporation - som Austin var en del av - var løsningen når man skulle utvikle en ny modell ofte å ta utgangspunkt i Minien, og så forstørre den til ønskede mål. Denne gangen var intet unntak. Ganske tidlig i prosessen med å Cortina-size Minien ble det tatt en beslutning i ledelsen hos BMC: Den nye Cortina-konkurrenten skulle bruke de samme side
  6. Bonus for den bil- og moteinteresserte I; fire generasjoner Ford Cortina: Bonus for den bil- og moteinteresserte II (sjekk de solbrillene); Lotus-sjefen selv, Colin Chapman bak rattet i det man antar er hans egen Lotus Cortina:
  7. Vi har vært inne på Opel, og @Fredriknevnte Lotus Omega. Det fine med denne bilen er at det er et genuint forsøk fra en masseprodusent som Opel på å gå etter og konkurrere mot det beste av det beste - eller BMW M5 som det også er kjent som. Det jeg ikke er sikker på er like fint er at Opel fant ut at de trengte navnet til sportsbilprodusenten Lotus på bilen for å bevise at dette var en Opel som skilte seg fra de vanlige Omegaene. Det er ikke første gang en masseprodusent har valgt denne løsningen, det er heller ikke første gang det var hos Lotus man henvendte seg for hjelp. Helt på slutt
  8. Collinite gir veldig blank bil. Synes du forresten produktet var ubehagelig å puste inn? Noen foretrekker å bruke maske også når 845 påføres utendørs. Lite tips mht. dobbelpost-problemet ditt: "post svar"-knappen henger, så etter at du har trykket én gang på denne, kan du høyreklikke på "Bilder og filmer / Show off" øverst på siden og så velge "åpne i ny fane" for å se om innlegget er blitt postet.
  9. Liten bugrapport: Når jeg trykker på editoren for å skrive i denne tråden, dukker sitatet under opp av seg selv...
  10. Bruk rapporter-innlegg funksjonen på hver og en av dobbelpostene.
  11. For meg ser det ut til at "Post svar" fortsatt henger.
  12. Fransk bilindustri virker å ha vært for lite flinke til å bilpasse seg de aktuelle trendene i bilmarkedet. Franske bilprodusenter var tidlig med på MPV-trenden. Multi purpose vehicle - flerbruksbil på norsk - gav masser av interiørplass på en begrenset billengde, men kanskje like viktig var at denne biltypen var medvirkende til at bilkjøpere fikk sansen for høy sittestilling, god oversikt og lett inn- og utstigning. Etterhvert ønsket mange seg en litt mindre praktisk bil som hadde den samme høyde men som var mer sporty. Dermed ble folk kjent med begrepet SUV - sport utility vehicle. Amer
  13. I natt passerte tråden 70.000 visninger. Jeg har litt blandede følelser overfor at dette skjedde på temaet Opel, men i det minste var det en Opel med V8 med i bildet. Hvis dette tempoet holder seg, tilsier et kjapt overslag at vi vil nå 100.000 visninger sånn omtrent i mars 2019. Mye har skjedd siden tråden ble startet for over seks år siden, og mye vil også forandre seg fram til 2019. Da tråden ble startet var det mange som flirte lettere nedlatende over tanken på en BMW E28 som et kommende klassiker og entusiastkjøretøy. E28, det var vinterbil det - noe billig noe man kunne snappe opp
  14. Du har altså rett til å sparke et dyr fordi det ikke viser deg respekt. Du kan altså sparke det uten å si fra på noen annen måte først. Den mangelen på respekt du dermed viser overfor din arbeidsgiver er underordnet nødvendigheten av at du som privatperson få lov til å reagere. Du verden.
×
×
  • Create New...