Gå til innhold

'


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Du veit hvem Jan er på e23 forumet?

han selger en 735ia som stopper når den blir varm. Jeg har vært interessert i å kjøpe denne bilen, men er skeptisk pga motoren. Jeg er ikke så flink til å skru selv, men har en far som kan en del om biler. Jeg hadde tenkt til å pusse den opp å få den strøken slik du har klart.

Men jeg lurer da på om du eller noen andre her veit hva det kan komme av at motor stopper når den blir varm?

Setter stor pris på litt hjelp :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har vinterhjula kommet på 745'n :x

Som dere sikkert ser av bildet nedenfor.

Bilen var foresten veldig skitten på bildet, men ikke skyt meg av den grunn.. :wink:

DSC00014.jpg

Savner veldig sommerhjulene jeg. :)

Bilder av hvordan den så ut med sommerhjulene nedenfor her.

DSC00002.jpg

DSC00004.jpg

DSC00003.jpg

Ingen av disse bildene er av nyeste dato, men de er tatt for ikke så veldig lenge siden. I dag syns jeg bilen var så skitten, så i kveld tok jeg å vasket bilen grundig før jeg parkerte den. :)

Skal som jeg har sagt mange ganger før også senke bilen etterhvert, da den er veldig høy, spesielt fremme. Men dette skal jeg vente til over vinteren med å gjøre, så bilen er litt kjørbar i vinter. :)

Har desverre ingen bruksbil, og buss/lettmotorsykkel er utelukket nå på vinteren, så jeg skal nok vinterkjøre bilen ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe alternativ. :|

Lærlingelønna rekker ikke til flere biler.

Til våren får jeg sikkert solgt begge lettmotorsyklene mine etter litt shinings på dem i vinter, kanskje da at jeg får råd til å kjøpe meg en ekstra bil. :)

745'n skal uansett plukkes i småbiter, rustsveises, byttes ganske mange karosserideler på og fullstendig restaureres når jeg har fått meg bruksbil og bedre økonomi, hvis det er en trøst. :)

Så om jeg vinterkjører bilen denne ène vinteren, og det kanskje kommer ørlitegrann ekstra rust vil ikke dette bli et problem, da mange av delene skal sveises og byttes ut likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lien:

Rusten i innerskjermer er sveiset, grunnet, lakket og techtylert den. :)

Skal uansett tas opp igjen ved en senere anledning som sagt i et annet innlegg.

Skal blant mye annet bytte begge innerskjermene fremme (komplette) er planen min etterhvert, da det ser ut som et "lappeteppe" der jeg har vært å sveiset, og jeg vil ha det gjort ordentlig før bilen skal hellakkeres og ting skal bli strøkent.

Foresten så saltes det nok her i nord også ja. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg for oppdateringen om veisalting, og så takker jeg D.C.V for infoen om hvorfor det er slik:

Det er en konspirasjon fra regjeringens side om bilene skal ruste opp så folk må kjøpe nye biler ergo mer penger i statskassa..
Hmm, hadde nok en mistanke om at det var dette som var grunnen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den siste tiden har det ikke skjedd stort mye med bilen, jeg har bare kjørt med den etter at jeg fikk lappen, den har fungert feilfritt de første 2500km'ene :)

Har enda ikke hatt hverken uhell eller nesten-uhell med bilen, og det er jeg godt fornøyd med.

Ellers så har jeg nå satt delebilen (728'n) på bukker i garasjen denne helga, hvor jeg har skrudd girkassen av den.

Manuell Getrag 262 som skal benyttes i 745'n når våren kommer tenkte jeg. :)

Skal ta noen bilder av girkassen i løpet av de nærmeste dagene.

I løpet av vinteren skal jeg også kontrollere at girkassen er helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par bilder av girkassen, spakstellet +div:

DSC00021.jpg

DSC00020.jpg

Tok ikke bilder av pedalsettet, men det har jeg ihvertfall også tatt ut.

Det er bare ei 4-trinnskasse, men har regnet meg frem til at jeg skal få en ganske grei utveksling til tross for det manglende femtegiret.

Med denne girkassen vil bilen ved 6500rpm få en teoretisk toppfart på ca 70km/t i førstegiret, 120km/t i andregiret, 185km/t i tredjegiret og 260km/t i fjerdegiret. Cruising i 100km/t i fjerdegiret vil ligge på 2500rpm, noe jeg syns er helt akseptable tall tross alt.

Ved hvert girskift vil man havne ca rett på det turtallet turbokicket kommer, hvis man drar den nesten helt ut i hvert gir, så jeg tror bilen vil bli langt mer effektiv med denne girkassen, enn med automatkassen som står på den nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...