Gå til innhold

'


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag fikk jeg endelig byttet vannpumpen på bilen, så nå lekker det ikke kjølevann lengre. :)

Desverre så knakk 4 av 6 bolter når jeg skulle ha av den gamle vannpumpen (ja, jeg prøvde å varme men det hjalp ikke) så da måtte jeg ta av grillen og radiatoren på bilen + diverse annet for å komme til å borre ut boltene som var knekt. Jeg fikk de tilslutt og har nå frisket opp gjengene igjen og satt inn nye bolter sammen med den nye vannpumpen.

Har omsider fått satt på plass igjen alt nå, og bilen fungerer finfint. :)

Kan ihvertfall skrive under på at de gamle boltene til vannpumpen var riiiimelig oppspiste av rust, var ingenting igjen av de når jeg fikk de ut. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg endelig fått pakke fra koed her :P

DSC00026.jpg

Inni lå denne:

DSC00025.jpg

Trykkplaten er forsterket og skal tåle 600nm +

Håper den holder en stund når jeg etterhvert får den på bilen. :)

Her er pedalsettet jeg skal bruke når jeg bygger om til manuell:

DSC00024.jpg

Gasspedalgreierne var ikke likt på donorbilen som på 745'n, så jeg måtte lage meg mitt eget oppheng for å få gasspedalen til å fungere. Det er de 2 utstikkende platebitene dere skimter bakom pedalene, er ikke helt ferdige med de ennå. Skal borres hull i de og sveises inn hylser, samt stopper for hvor langt ut gasspedalen kan slippes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i tillegg byttet opphengslager og sentreringsforing på mellomakslingen, foringer til spakstellet, olje på girkassen samt utløserlager. Hardykopling byttet jeg i sommer så den burde være grei den også.. :)

Har alle delene jeg trenger for å bygge om til manuell nå, så nå gjenstår det bare å bygge om når jeg etterhvert føler at jeg orker.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå passer bra, for jeg er allerede godt igang med å bygge om til manuell nå :D

Begynte med det i går, og nå står det manuell kasse i bilen, gjenstår bare å koble mellomakslingen til girkassa nå, sette på plass girspaken og bytte pedalsett så skal bilen være klar til første prøvetur med manuell kasse.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med ombygging. Har klemt ut litt over 500hk og 660nm av min nå. Skal mappe en runde til så skal jeg gi meg på effekt får nå. Har samme trykk plata som deg meg 6 puks lamel. Funker fint å ta løs med. Litt sting pedal, men du blir fort vant.

Ville tipse deg om denne hvis du ikke allerede har sett den.. Noe for deg?

http://www.turbochargingdynamics.com/pr ... _Turbo.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er konlager fremme ja.

Skal la seg gjøre å stramme, men er jo like greit å bare bytte når man først er i gang. De er veldig enkle å bytte. :)

Jeg husker ikke 100% sikkert hvor stram de skulle være, men jeg tror det var 33nm, mens man snurrer på lageret for å jevne ut trykket etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bilen ferdig ombygget til manuell.

Er faktisk litt moro å kjøre nå, ble en del kvikkere vil jeg påstå.. :)

Men den girkassa der har sett sine bedre dager.

Den kommer ikke til å vare lenge, er masse ulyder i den.. :roll:

Så blir nok ikke å kjøre så alt for lenge med den før jeg monterer 5-trinnskassen istedenfor, må bare få tak i riktig mellomaksling først.

Clutchen var veldig hard, faktisk slitsom å sitte å holde på i kryssene og slikt, men var fin å slure og gire med så venner meg vel til den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er 5-trinnskassen montert på bilen.

Denne kassen var gulle god i motsetning til 4-trinnskassen jeg prøvde først. :D

Ikke er det ulyder i den, ikke er det vibrasjoner og kassen føles veldig behagelig. Har vært å prøvekjørt en del nå i dag og syns det ble langt mer behagelig å kjøre med 5-trinnskassen enn det var både med 4-trinnskassen og automatkassen jeg hadde på tidligere, for nå har jeg mye lavere turtall på landeveien. :P

I femtegiret så lå jeg på 1100rpm i 60km/t og 2050rpm i 100km/t. :)

Har i tillegg fått teoretisk toppfart på 320km/t på 6500rpm i femtegiret nå :lol:

(Noe jeg hverken har prøvd, eller kommer til å prøve så ikke missforstå meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...