Gå til innhold

'


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke byttet diff nei.

Ettersom 5-trinnskassen bare var 2,5cm kortere enn automatkassen kunne jeg bruke mellomakslingen som stod på bilen fra før. :)

Har ikke målt 0-100, ettersom det er snø på veien og jeg kjører med vinterhjul. Selv inne i tunellene hvor det er asfalt bare spinner det.. Prøver uansett å ikke tyne bilen så mye, i håp om at ting skal vare en stund.

Bilen er ihvertfall fin å kjøre med 5-trinns manuell, ble kvikkere og mer leken nå.

Er veldig fin utveksling på girene også syns jeg, så er godt fornøyd med avgjørelsen om å bygge om til manuell for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke byttet diff nei.

Ettersom 5-trinnskassen bare var 2,5cm kortere enn automatkassen kunne jeg bruke mellomakslingen som stod på bilen fra før. :)

Har ikke målt 0-100, ettersom det er snø på veien og jeg kjører med vinterhjul. Selv inne i tunellene hvor det er asfalt bare spinner det.. Prøver uansett å ikke tyne bilen så mye, i håp om at ting skal vare en stund.

Bilen er ihvertfall fin å kjøre med 5-trinns manuell, ble kvikkere og mer leken nå.

Er veldig fin utveksling på girene også syns jeg, så er godt fornøyd med avgjørelsen om å bygge om til manuell for min del. :)

Hei

Passa mellomakslen på både automaten og 5-trinns ja. Trenger ikke bytten den da altså. Men tenkte jeg skulle kjøpe meg en manuell delebil siden jeg trenger en del andre ting også. Hvordan var det å bytte pedalsett da? Sitter pumpa trangt til eller?

Kan tenkte meg den blir litt mer kjørbar med manuell enn automat. Lettere å velge når trøkket skal komme :)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa sitter ikke trangt til.

Selve pedalsettet et enkelt å få på plass og bytte, må jo ut med rattstammet og slikt for å komme til da men ellers gikk det greit.

Pedalsettet jeg brukte kom fra en bil hvor gassen var separat og styrt av stag hele veien fra gasspedal og frem til gasspjeld istedenfor vaier, så jeg måtte lage meg noen braketter og slikt for å bruke den gamle gasspedalen min.

Grunnen til at jeg ikke bare brukte automat-pedalsettet og flyttet over clutchpedal og clutchpumpe var fordi at da måtte jeg ha laget en ny brakett til clutchpumpen. Følte at det var både enklere og tryggere å modifisere festene til gasspedalen som det ikke kreves like mye styrke i. :)

Mye enklere å bestemme hvor man vil at trykket skal komme med manuell ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå har jeg målt meg frem til 6 sekunder 0-100km/t med manuell :)

Jeg vil mene det er potensiale for å klare å få til enda bedre tider også.

Jeg målte tross alt tiden med vinterdekk på bilen, så det ble en del hjulspinn, i tillegg til at jeg hadde full tank, masse rot i bilen og dårlig giring. Skal ta noen nye målinger når sommerhjulene kommer på, da også med film regner jeg med. :)

Har foresten meldt meg på vårtreffet på ACR nå i midten av juni, så da kommer jeg til ta med meg 745'n utpå banen. Jeg forventer ikke å gjøre det så veldig bra siden dette blir min første gang på bane og at 745'n ikke akkurat er noen banebil, men blir nok sikkert moro å få testet ut bilen litt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg målt meg nesten helt ned i 5sek 0-100km/t med manuell :P

Målte med vinterdekk denne gangen også.

Her har jeg lagt ut et filmklipp: Filmklipp 0-170km/h

(Filmingen er utført på lovlig område)

Som dere ser viser ikke filmen bilens fulle potensiale etter passerte 100km/t.

Det kommer av at jeg gikk tidlig av gassen og girte over i fjerdegiret allerede ved 140km/t for deretter å aksellerere rolig den siste biten til 170km/t. Med andre ord er det aksellerasjonen 0-100km/t dere skal kikke på, ikke 100-170km/t for den er det alltids mulig å oppnå bedre resultater med 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...