Gå til innhold

'


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

hmm, du lader 1,1/1,2... hvis det er trygt på en så original motor, hvorfor lader ikke Lien mer enn 0,9 da??

har det noe med motorvolumet å gjøre, siden du har 3,2literen og Lien 3,5 literen???

Det er fordi Lien velger å safe.

Motoren skal tåle de 1,2 barene, men det er helt på grensa.

Vet av en annen som har kjørt på 1,2 bar leenge lenge å har ikke hatt noe problem med det.

Jeg har i tillegg stillt opp trykket på bensintilførselen også, så får en liten tanke mer bensin også (selv om det ikke er på langt nær så bra som datasprut) men det kommer vel det og etterhvert ;)

Sparka godt fra værtfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke trygt å lade 1.1 / 1.2 bar med originalt bensinsystem. 0.9 bar er MAKS (egentlig helt på grensa), av hva den klarer å levere til før den begynner å gå magert.

Ved 1.2 bar vil den gå magert, og steget derfra til gjennombrente stempler er lite!

PS! Når det gjelder motorvolumet så lader 3.2 literen litt mer originalt for å komme opp på de 252 hk, men den vil også ha litt mindre moment. På 1.1 bar har 3.5L rundt 400hk, men jeg tipper 3.2L'ern har rundt 370-380hk. (estimerte verdier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Standard engine/exhaust/fuel supply with Motronic chip upgrade and boost control modification

400 hp at 1.1 bar (maximum constant power)

De modifiseringene har jeg, bortsett fra den motronic-chippen.

Har i tillegg til det der justerbar bensintrykkregulator for høyere trykk, å stemmer det der, så skal det ikke være noe galt.

Å husk: 0,1 bar trykk skal gi ca 25hk mere (si 20hk bare for å ta ett tall) så da skal jeg være bra tett på 400hk

Men ingenting skal skrytes på før jeg har fått den bremsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Standard engine/exhaust/fuel supply with Motronic chip upgrade and boost control modification

400 hp at 1.1 bar (maximum constant power)

men det du skriver her gjelder 3,5 literen el??

og det hadde kanskje vært kjekt med en luft/bensinblandingsmåler før man tukler for mye med ladetrykket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Standard engine/exhaust/fuel supply with Motronic chip upgrade and boost control modification

400 hp at 1.1 bar (maximum constant power)

De modifiseringene har jeg, bortsett fra den motronic-chippen.

Har i tillegg til det der justerbar bensintrykkregulator for høyere trykk, å stemmer det der, så skal det ikke være noe galt.

Å husk: 0,1 bar trykk skal gi ca 25hk mere (si 20hk bare for å ta ett tall) så da skal jeg være bra tett på 400hk

Men ingenting skal skrytes på før jeg har fått den bremsa.

men det du skriver her gjelder kanskje 3,5 literen el??

Ja, derfor jeg trekker fra ca 5 hk ++. Bare for å ta ett tall.

Men 3,2 skal ikke ligge så veldig langt etter 3,5`ern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det flytter seg bra gjør det!

Men skal etterhvert gå grundigere til verks å gjøre ting skikkelig.

Detta var en av kaaaaaanskje to prøveskiltdager før sundplukking, så når motoren skal ut skal jeg gjøre ting mer ordentlig, og oppgradere litt flere ting, som bensinsystem og sterkere toppakning og lagerskifte osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel kanskje å anbefale det ja..

noen ganger er det bedre å legge de pengene man ville ha brukt på trimdeler, i deler til overhaling og restaurering.. man ender stort sett opp med et bedre resultat da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sida som jarmo har lagt ut er litt missvisende da det står forskjellige ting på de forskjellige sidene. Trond fra 02/classic bremset sin med lambdasensor og der fikk han beskjed om at 0.9 bar var HELT på grensa til hva den kunne klare.

Nå skal det brukes som mot argument at du har en annen bensintrykksregulator, men hvordan fungerer din egentlig? Er det en RRFPR (Rising Rate Fuel Pressure Regulator), for det er nødvendig for ekstra bensin ved høyt turbotrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sida som jarmo har lagt ut er litt missvisende da det står forskjellige ting på de forskjellige sidene. Trond fra 02/classic bremset sin med lambdasensor og der fikk han beskjed om at 0.9 bar var HELT på grensa til hva den kunne klare.

Nå skal det brukes som mot argument at du har en annen bensintrykksregulator, men hvordan fungerer din egentlig? Er det en RRFPR (Rising Rate Fuel Pressure Regulator), for det er nødvendig for ekstra bensin ved høyt turbotrykk.

Nei bensintrykket det øker når turboen begynner å ladde, så det skal ikke være noe problem.

Har stillt den til mellom 2,8 og 3 bar på tomgang, så øker den når turboen jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sida som jarmo har lagt ut er litt missvisende da det står forskjellige ting på de forskjellige sidene. Trond fra 02/classic bremset sin med lambdasensor og der fikk han beskjed om at 0.9 bar var HELT på grensa til hva den kunne klare.

Nå skal det brukes som mot argument at du har en annen bensintrykksregulator, men hvordan fungerer din egentlig? Er det en RRFPR (Rising Rate Fuel Pressure Regulator), for det er nødvendig for ekstra bensin ved høyt turbotrykk.

Nei bensintrykket det øker når turboen begynner å ladde, så det skal ikke være noe problem.

Har stillt den til mellom 2,8 og 3 bar på tomgang, så øker den når turboen jobber.

Okey! Da kan du lade så mye som du prater på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har holdt meg unna prosjektet ei stund grunnet mye planlegging og tanker og meninger om bilen samt at det er temmlig kaldt her oppe i tromsø nå.. *brrrr* :puppydogeyes:

Men venter nå på BBS-fanger som kommer fra tyskland.

Den skal være hos mellommann i Ålesund om ca 2 dager, så skal han sende videre nordover.

Regner med å komme meg ut i garagen om ikke så alt for mange dager når orket er tilbake.

Da begynner jeg å fikse diverse elektriske og tekniske greier som jeg tenkte jeg skulle ha unnagjort i vinter slik at jeg kan begynne med demontering og pussing og klargjøring for lakk når våren kommer. :wink:

En av grunnene til at det går så sakte med dette prosjektet er at jeg bare er 16 år gammel, noe som igjen sier at jeg ikke har allverdens med penger til å kjøpe alt jeg vil ha til bilen der og da.

Har jo de siste 2 månedene brukt over 25 000kr så er rimelig blakk nå, men regner med å ha tjent inn det jeg trenger til lakk og litt småting iløpet av sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er endelig BBS-fangern kommet til norge :)

Er i ålesundområdet for øyeblikket (ble stoppa i tolla så tok litt lengre tid enn det egentlig skulle)

Så regner med den blir sendt nordover derifra om ikke lenge :)

Ellers har jeg vel ikke gjort så mye, har kommet snø i haugevis her ( :( ) så da er motivasjonen lik null.

Tenkte jeg skulle begynne sånn smått å bygge interiør i vinter (noe jeg kan gjøre inne så jeg slipper stå i garagen å fryse) så skal jeg vel fikse litt på den BBS`en når den engang kommer :)

Btw: Mitt innlegg nummer 1000 dette her! :P

Har sittet noen timer på bimmers nå ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...