Gå til innhold

For brede dekk forran.


sundan2k
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag 225/45/17 forran og 245/40/17 bak på min E46 Compact og jeg synes den sporer for mye så det jeg lurte på om 205/50/17 forran blir stor forskjell???

Kalulatoren sier +0.39% så matematisk er det greit, men vil det bli stor forskjell på følelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i hvert fall forskjell.

Det blir nok seende rart ut med 205+245, dessuten skal bilen din spore minimalt med 225 foran hvis alt er i orden. Jeg ville ha kontrollert hjulopphenget og evt. tatt en hjulstillingskontroll hvis det er gjort modifikasjoner i hjulopphenget. Sporingen kan også skyldes dekkmerket du har, eller at dekkene er slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med forskjellig luft-trykk. Alt fra 1.9 bar til 2.7 bar. Fant ut at 2.1 var passelig.

Har nok mer tro på at "rett" merke og riktig hastighetskode er løsningen.

Har nettop hatt 4hjulskontroll for å utelukke den feilen.

Vet at det er skiftet bru (eller hva det heter den 3 kanten) framme, men det var før jeg kjøpte bilen. Kan det ha noe å si? Er det forskjell på 4-hjulskontroll og forstillingskontroll???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.7 hørtes mye mer riktig ut. 2.1 er alt for lite. Jeg kjører rundt med 40 psi i mine (er ikke det rundt 2.8?) 215/45/17.

Forskjellen i forstillingskontroll og 4-hjulskontroll ligger vel litt i navnet? Er det tatt 4-hjulskontroll skal iallefall det være ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får man prøve med høyere lufttrykk igjen. Ja 40 psi er vel rundt 2.7-2.8 bar...

Blir nok å kjøpe nye hjul med mer buede sider enn det som står på nå og ja dimmen blir 225/45/17 slikt det er nå....

Har NANKANG NS-2 91V 340AA 245/40/17 bak nå, så det blir vel samme merke framme også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres riktig ut det du sier der. Det er også viktig å ha tilstrekkelig lufttrykk for å unngå at felgene blir firkantede hvis man skulle være uheldig og treffe et pot hole.

Jeg har erfart at Falken FK452 sporer lite. Ellers er det sikkert mange her på forumet som har gode erfaringer med andre merker ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...