Gå til innhold

m20turbo: motorproblemer!. boring og smidde stempel.hvor


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

ja nå folkens behøver eg sannelig noe hjelp her...

som dere vet kjørte eg motoren min varm, noe som resulterte i antydning til vann i olja og masse blå røyk ved kjøring.

idag tok vi av toppen, fant ingen skader eller misfarginger i pakningen, fant heller ingen sprekker eller synlige feil i toppen som forøvrig er en ny b20 AMC topp.

- det kan jo være tuboen og?(kkk27) den er nesten ny den også, og har liten tro på at den kan produsere så mye røyk men!!

bilen står på veksted, og han hadde lyst å nappe ut veiv og råder også, da han mente stempel fjørene kan være gått. hva sier dere til dette?

fikk ikke målt blokka nøyaktig idag:hva er forresten org borring på b20,23? på toppen av stemplene mine står det 80.56..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uheldigvis har disse toppene lett for å sprekke ved varmkjøring, i 90% av tilfellene hvor disse sprekker så er det i lagerbanene til kamakselen, har du sjekket dette? Jeg kjørte min varm tidligere i sommer, jeg fikk da olje i vannet, og min var sprekt på 5 av lagerbanene og 0.55 skeiv ( med søkerblad og rettholdt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uheldigvis har disse toppene lett for å sprekke ved varmkjøring, i 90% av tilfellene hvor disse sprekker så er det i lagerbanene til kamakselen, har du sjekket dette? Jeg kjørte min varm tidligere i sommer, jeg fikk da olje i vannet, og min var sprekt på 5 av lagerbanene og 0.55 skeiv ( med søkerblad og rettholdt )

var den 0.55mm banan altså? steike, er jo lett å måle seg frem til det da :) eg håpet jo i de lengste den kun var skeiv, men da burde det jo synes på pakning og pakningsflate synest eg.. skal ta ut kammen og sjekke i morgen eg!

om lagerbanene mine er ok...tips da??

takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor mye her som tyder på at toppen din er skeiv dessverre, for det var jo etter du kjørte den varm alt dette begynte å skje. Tror nok at toppen din er skev, også får du olje inn i forbrenningskammeret. Er ikke alltid så lett å se det på pakningen. Men kjører du med noe slags forsterka toppakning på noe vis? o-ringa eller lignende?

siden du har turbo tenkte jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor mye her som tyder på at toppen din er skeiv dessverre, for det var jo etter du kjørte den varm alt dette begynte å skje. Tror nok at toppen din er skev, også får du olje inn i forbrenningskammeret. Er ikke alltid så lett å se det på pakningen. Men kjører du med noe slags forsterka toppakning på noe vis? o-ringa eller lignende?

siden du har turbo tenkte jeg

for å si det slik så håper deg den bare er skeiv, planen var og sende den til porting\planing og fresing av seter osv osv..

nei er ikke o-ringa, sto ekstra tykk org pakning mener eg. tenkte å hive på +0.3 elring samt 12.9 bolter.

eg mistet brått alt kjølevannet da et reimhjul spiste hull i slangen, takket være forrige eier.. og etter dette kom alle problemene ja.

motor var nybygd med smidd b23 bunn del, b20 amc topp ikke portet. kkk27.stor ic , haltec tillegssprut. bremset 270 hk 420 nm v\1bar. dette skal de vel fint tole uten mlspakning eller org+ o-ringing!!??

den har vertfall gått ca 6000 feilfrie km med kjølevann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke stolt på å lade 1bar på standard toppakning vertfall, men du har jo kommet 6000 km så :)

Ossen har du gjort med tenninga, kjører du med tenningsforsyver eller?

fikk svar av ppf idag..var unødvendig med noe annet enn org pakning for den effekten.

bestilte bolter ARP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det konstatert, toppen min er rett som en snor! vi kan heller ikke finne noen sprekker.. mulig eg går løs med penetrant for å sjekke mer før toppen blir sendt.

blokka derimot. toppen av sylinderveggene har noen stygge riper, nesten på hver sylinder. muligens det kan være olje-ringene som ikke holder tett.

blokka blir vertfall plukket for å se hva som er feilen!

hvor borrer eg blokka mi evt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK!

Mente lys blå, om den var det så har du nok kjøpt deg problem. Har ikke 100% sikkre opplysninger å komme med, men den motoren har det nok ikke vært annet enn trøbbel med.Toppen har vært av 3-4 ganger, har vært honet/borret og byttet noen stempler flere ganger. pga brente stempler og revet sylindervegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK!

Mente lys blå, om den var det så har du nok kjøpt deg problem. Har ikke 100% sikkre opplysninger å komme med, men den motoren har det nok ikke vært annet enn trøbbel med.Toppen har vært av 3-4 ganger, har vært honet/borret og byttet noen stempler flere ganger. pga brente stempler og revet sylindervegger.

stemmer nok bra det... den motoren hadde nok fungert den, hadde fyren kunnet klamre radiator slangene fast i det minste... :x

resultatet av det denne gangen er jo varmkjøring som resulterte i at alle de smidde stempla har knekt mellom de to øvre stempelfjørene!

stemplene så ellers meget bra ut.. men blokka nekter eg å tro at har vert borret i senere tid! er jo ikke antydning til riper etter honing?

rart at toppen har klart seg synes eg.

det posetive er jo at det faktisk sto smidd innmat i den! smidde 135mm staker og mahle stempel.

dersom du skule finne ut mer kan du godt opplyse om det på pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...