Gå til innhold

VS: Ombygd m3 e36


DaggEn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på hva folket syns bilen min kan være verdt og om den er verdt å selge?

Jeg vurderer å selge min '92 320 som er bygd om til '94 m3 s50b30. Dvs motor (3,0l m/286hk), gir, understell, bremser. Alt teknisk er m3. Bilen har gått 165000 og motor 155000. Bilen går meget bra. Den er nettopp blitt påkostet over hundre tusen på utseendet. Full orginal Rieger styling. Hellakkert i samme farge som '04 m3 csl nå i Juni. 19" Mille Miglia felger m/Pirelli P Zero Nero dekk (verdi 32.000). Angel-eyes, M-ratt, M-instegslister, Aluringer i instrumentet, Svart skinninteriør - standard stoler foran, m3 bak. Armlene i skinn. K&n luftfilterkit, tårnstiver motorrom, Scorpion catback (sinnsyk lyd), sotede ruter på alle 5 bakerste. Alt i alt en meget gjennomført bil uten garasjeløsninger. Spør for mer info. Bilen er ikkje godkjent ombygd men Eu-godkjent for 3 uker siden. Innbytte vurderes også.

Registrert i Norge 23.10.2000

Mvh Dag Rune

cimg1670vs0.jpg

cimg1678qg8.jpg

cimg1943fj0.jpg

cimg1655gk1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er den første gangs registrert i Norge?

Brukt 100 000 på utseende men ikke fått den godkjent og standard forstoler? Hmmmmm

Alt teknisk.

Meget informativ setning du! Hva mener du med det?

Registrert i Norge 23.10.2000

Har valgt å bruke penger på utseendet istedenfor å godkjenne den. Jeg har ingen problem å kjøre rundt i en bil som ikkje er godkjent ombygd så er vel ikkje så rart det vel?? Viss jeg beholder bilen selv så blir det nok m3 forstoler også men det er vanskelig å få tak i bare stolene. Har vært på utkikk men vil ikkje betale skjorta bare for å få dem. Folk forlanger jo opp mot 24000 for et komplett interiør og det blir for mye når jeg bare trenger stolene.

Alt teknisk ja. Viss du leser setninger før så skriver jeg alt som er bygd om til m3 og så skrev eg 'alt teknisk' slik at folk skulle skjønne at alt det tekniske som en m3 har som ikkje en 320i har er blitt byttet. dvs ikkje det kosmetiske for det er jo ikkje m3.

Håper eg fikk frem hva jeg mente med det ;)

Bare til å spørre om det er noe som kan missforstås i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg hvorfor den ikke er godkjent.

Hvor mye har du tenkt deg for bilen? Problemet er nettopp de skyldige avgiftskronene. Hvis man blir tatt får man også en straffeavgift + full effektavgift uten årsfradrag. Altså noen 100 000 kr. Ikke mange som vil ta den risikoen og da er det dumt å koste på bilen så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner at folk er litt redd for å bli tatt med slikt men se nå bare på alle de bilene som kommer med turbo orginalt som cosworth, 200sx osv. nesten alle eiere av slike biler trimmer jo dem opp en god del og hører jo ikkje så ofte om folk som blir tatt. bare til å være forsiktig med å legge ut bilder av bilen på nett med fult reg.nr og slikt. Har aldri blitt stoppet av politiet eller biltilsynet med denne bilen. har kjørt politi forbi meg å sett på bilen og bare smilt å kjørt videre når jeg har stått parkert og i lyskryss og slikt. Jeg syns hvertfall ikkje at det er noe problem, men det er jo opp til hver enkelt. no er jo den nettopp eu-ok også så man slipper å stresse me å få den godkjent.

Når det gjelder pris så har jeg faktisk ingen anelse på hva den kan være verdt. Folk som er interessert får bare komme med seriøse bud som de syns den er verdt. Jeg må ikkje selge, så ingen gi vekk pris hvertfall.

Husk folkens.. Her får dere samme kjøreopplevelse som i en ekte m3. Bare litt papirarbeid som er forskjellen så løp å kjøp. :D

Var nettopp dette som gjorde at jeg kjøpte denne bilen. Jeg hadde lyst på en m3 men hadde ikkje råd den gang så jeg kjøpte det nest beste og så potensiale i den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil, for all del. Men hvordan er det med eu-godkjenning?

Jeg hadde den på eu i juni. Fikk 2'er feil pga vindusviskermerker og slark i håndbrems. Den ble levert inn igjen der disse tingene ble fikset og bilen ble eu-ok.

Når det gjelder fremtidige eu-kontroller så er det ingen problem å få noen til å overse at det sitter en annen motor en det skal. Er jo ikkje deres jobb engang. Så lenge de sjekker alt de skal gjøre så har de gjort sin jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...