Gå til innhold

Ombygd E34 M5


Liter
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kjøper bilen gjennom et firma får jeg vel tilbake momsen?

Driver du ditt eget firma, kan du utgiftsføre merverdigavgift på produkter firmaet handler inn, også på biler. Men hvis du gjør det må du passe på å kunne dokumentere behovet for en slik bil i arbeidet. Dette er vanskelig og vil kunne slite med å få utgiftsført mva på en varebil.

Man må også passe på for bokettersyn, får man det går de virkelig grundig til verks, så hvis du da ikke har 110% rent mel i posen vil du mest sannsynlig få en smekk.

Mitt råd til deg er å ikke gjøre dette. Å hvis du noen gang skal gjøre dette, snakk med en revisor i forkant.

Bare noe jeg har hørt. Men uansett så vil ikke momsen bli det helt store beløpet uansett. Er det 16% den tyske momsen?

Hvis du skal importere en bil inn til Norge, må du betale mva. til staten (25%) for å få bilen med hjem, hvis du unlater å betale mva må du sette bilen på tollernes lager inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er ikke det letteste og bruke m5 som dele bil da? dette skal jeg jøre.. da vill d jo ikke bli noen orginal m5 men den vil bli gokjent ombygd.. etter å ha flyttet over det meste drar jeg på bmw verksted å får de til og dokumentere at alt er byttet til m5 og at dette da skal være godkjent.. men skal også sende insøknat dil statens veivesen om tilatelse for og bygge om.. men dette skal ikke være noe problem siden disse bilene er laget og produsert! men derrimot om du skal gokjenne en e30 med turbo noe som ikke har vore laget så kan det oppstå problem.. og det er viktig at du har papir på alt du har jort og hvor motor og gir kommer ifra.. er det ikke slik dette jøres eller tar jeg feil på noe nå? jeg begynner vell ombygingen min om en måned tenker jeg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ikke kunne klare å lure seg unna momsen hvis du drar ned til tyskland, henter en bil som er kjørbar og kjører den hjem på tyske skilter gjennom danmark og over brua til sverige og så hjem. Bare passe på å ikke bli stoppa av onkel på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...