Gå til innhold

Ombygging til m3! trenger noen tips å litt hjelp!


tedda
 Share

Anbefalte innlegg

hei.. jeg skal bygge om min 320ci til en m3 3.2

så har jeg også noen spm jeg hadde håpet på å få kunne fått noen svar på!

jeg har et m3 vrak på hånd, med sekvensiell girkasse. er dette noe værre å bygge om pga den sekvensielle girkassen?

og hvordan er ledningsnettet på en m3 i forhold på d ledningsnettet som står i nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det noen som konkret vet om det er noe forskjell på girkassa. hørte noen rykter om en som leverte en med sekvensiel girkasse til verksted, å de måtte etter mange forsøk si at dette ikke gikk.. å jeg har ikke så lyst å stå der med skjegget i postkassa! :? takk for tipsene om ledningsnettet iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det går ann å ta av noe på den sekvensielle kassa. Da blir det org 6 trins h gir. Det er jo ikke ordentlig sekvensiell, mere halv automat. Sikkert ikke mange på Norske verksteder som kan så mye om den sekvensielle kassa. Så derfor sikkert kjipt om den går i stykker. Sikkert noen som vet dette bedre en meg. En kar fra Stavanger området som bygger om M3, har sikkert peil på dette. Husker ikke hva han heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så den er ikke særlig god asså?

grunnen til dette er pga jeg har den bilen på hånd med en smg kasse.. å til en meget gunstig pris!

men d spørs om jeg ikke bare kommer til å prøve i allefall. å hente bilen å se.. foresten så tenkte jeg at jeg skulle lage en tråd om ombyggingen min! har et stort prosjekt på gang.. stereo for 150-200 000. å alt i bilen innvendig skal støpes i glassfiber.. så der kan dere følge med hvordan bil blir i fremtiden.. får felgene mine i morra, smc d. 8,5x20" med 275/25x20 bak og 225/30x20 forran. skal legge ut noen bilder til dere etter hvert! håper dere vil komme med tips osv til ting jeg kan gjøre med bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den SMG-kassa er bare til å bygge om. Ved å fjerne alt smg, så setter en bare på giroverføringsdelene fra vanlig manuell. Det er faktisk "samme" kassa.

(Og ja... Jeg vet dette fordi jeg gjorde dette forrige torsdag.)

Hvis du skal skippe SMG, så er det flere faktorer som er med i bildet.

Henrik har helt rett i dette med at SMG-styringa henter signal fra ABS forresten.

Jeg ville brukt komplett ledningsnett, sparer deg for mye bry. Jeg har bygget om ledningsnett i motorrom, og du bør ha litt kontroll på overstyring av EWS-relè - samt at du må inn i styresentral med en ledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg skal ha 275 på 8,5" felg. noe galt i d eller?

pris på vraket kommer ann på hvilken bil jeg så kommer til å kjøpe.. har også funnet en m3 cab, der kunn frontrute og høyreside er ødelagt. men denne koster 9000 euro.. ellers er den med smg til 7000 euro

takk for svar:) og info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...