Warsteiner Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 Har nettopp byttet motor fra 318is til 325i, men noe er riv ruskende galt. På tomgang hopper turtelleren fra 0-1500 Men hvis jeg slår av hovedlysene holder den seg nogenlunde stabil på 1000. Mens bilen er i fart faller plutselig bensin måleren til 0 og bilen bremser, etter noen sekunder er den fin igjen. Når jeg tråkker inn koplingspedalen stopper bilen uansett hastighet. Itillegg små "jokker" den ganske ofte! HVA KAN DET VÆRE? Trenger hjelp snarest takk!!
BMW_Larsen Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 har den bra med strøm da? har den dålig med ladding vill den bli rar..var plaget med dette på en e30 335i..
Bjørn 320 Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 Sidan den blir bedre når du slår av lysa vil eg tru det må vere noko med ladinga...sjekk dynamoen din du. Kan vere børstane som er begynt å bli utslitte f.eks...
Warsteiner Skrevet August 1, 2006 Forfatter Skrevet August 1, 2006 I forhold til strømmen så hopper turtelleren KUN når lysene står på, hvis jeg har på stereon ligger den allikevel på 1000. Skulle ikke stereoen også ha innvirkning på strømmen da hvis det er det som er tilfelle? vil tro at stereoen tar mer strøm enn lysene.. batteriet er desuten helt nytt og full ladet. Vakum belgen til luft mengde måleren er ødelagt, kan det være at bilen får for mye luft og for lite bensin?? takk for svar.
bmw pat Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Hvis det er hull i belgen etter luftmengdemåleren så vil den garantert gå dårlig. Motorstyringen feilberegner da bensinblandingen pga at det kommer inn mer luft enn det som er passert gjennom luftmengdemåleren
Warsteiner Skrevet August 1, 2006 Forfatter Skrevet August 1, 2006 har prøvd å byttet belg, men det fungerer fortsatt ikke. lurer på om luftmegdemåleren kan være ødelagt!
kabeldeigen Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Lamdasonden kanskje, får feil info fra eksosen
Glenno Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Min jaget litt på turtalet noe som viste seg etter sjekk med verksted mester på tronrud bil drm å være brudd i sikringen fra batt. (ikke sikringsboks). Mulig noe annet med din men billig sjekke da sikringen koster kr5,-.
Warsteiner Skrevet August 2, 2006 Forfatter Skrevet August 2, 2006 Har fortsatt ikke funnet ut av hva det er som er feil, men jeg har funnet ut at det ikke er vakum belgen som lager problemer. Den har jeg byttet og bilen er det fortsatt noe rart med. hmm.. Lambdasonden er det mulig at det kan være, men det har jeg ikke sjekket! Vil økonomimåleren plutselig falle til null (mens gassen holdes inne) hvis det er noe galt med lambdasonden da, eller er det noe annet som gjør det?? Jeg har sjekket/byttet: alle pluggene, vakumbelg, batteriet, dynamo/vifte/servo reim, katalysator..
Aroid Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 du (d)even Så du har fått deg en ny motor. hvordan motor har du no? m20 B25 i fra han stian? eller fått tak i M50motor?
Aroid Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 du bruker vell ikke 318is pumpa på en b25 motor vell?
Bjørner Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Du bør sjekke at de har skikkelig jording på alle instrumenter og komponenter. Det fort gjort å på litt dårlig jording når man for tar slike ombygniner. Har en kompis om byttet moter på en E28 528i, og fikk lignende problemer
Gunnar Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Vil økonomimåleren plutselig falle til null (mens gassen holdes inne) hvis det er noe galt med lambdasonden da, eller er det noe annet som gjør det?? Tror ikke det er lambdaen som gjør det nei. Høres ut som den får for lite strøm. Sjekk både jordinger og plusskabler. du bruker vell ikke 318is pumpa på en b25 motor vell? Det er samme bensinpumpa helt opp til M3, så skulle ikke være noen fare det.
Warsteiner Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 Hallo igjen! Ja nå har jeg skiftet lambdasonden og selvfølgelig var det ikke den som lagde trøbbel !! huff.. sjekke alle strømledningene sier dere? blilr ikke det et fryktelig arbeid? -Kan man enkelt sjekke dette med diagnose test? I morgen skal jeg skifte luftmengdemåler og kanskje bensinregulator. Har fått et hint om at en vakumslange fra gassen og tomgangsregulatoren kan være ødelagt. Er det mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå