Kjetil 323i E36 Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Hvordan kan man finne ut om man har Check Control? Har den store kjørekompen, men den er byttet (av en tidligere eier) så vet ikke om den nye støtter CC eller ikke. Fikk ustyrsliste av BMW Norge og der sto det kun kjørekomputer, så ble ikke mye klokere av det.
M6 Bjørn Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Fjern en pære på baklykta di og se om du får opp en melding feks....
Bjørn 320 Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Eg har store computeren, når eg trykker på Check får eg berre opp nokon ruter som dekkar heile displayet, og etter nokon sekund skrur den seg av (alt blir svart). Får heller ikkje opp nokon beskjed om eg tek ut lyspærer... Nokon idear for kva som må til for å fikse?
Kjetil 323i E36 Skrevet August 1, 2006 Forfatter Skrevet August 1, 2006 Det finnes to versjoner av den store kjørecompen. En med, og en uten CC. Såfremt selve enheten i din bil ikke er byttet, er det stor sjangs for at du ikke har CC fra fabrikk. Jeg lurer pga at det er skiftet i min. Altså usikker på om bilen har CC lagt opp fra fabrikk...
Bjørn 320 Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Ok, er det nokon måte eg kan finne ut om eg verkeleg har CC frå fabrikk? Ser bl.a at det er ein firkanta plugg med mange ledningar som går inn på baklyktene...kan den ha noko med CC å gjere, eller er det rett og slett den som gir spenning til lyktene?
Kjetil 323i E36 Skrevet August 1, 2006 Forfatter Skrevet August 1, 2006 Viss du leser innlegget mitt, så er det nettop dette jeg prøver å finne ut av også
Jan e34 Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Eg har store computeren, når eg trykker på Check får eg berre opp nokon ruter som dekkar heile displayet, og etter nokon sekund skrur den seg av (alt blir svart). Får heller ikkje opp nokon beskjed om eg tek ut lyspærer...Nokon idear for kva som må til for å fikse? Ruter som dekkar heile displayet betyr at det ikke er check control.
Kjetil 323i E36 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Skrevet August 2, 2006 Eg har store computeren, når eg trykker på Check får eg berre opp nokon ruter som dekkar heile displayet, og etter nokon sekund skrur den seg av (alt blir svart). Får heller ikkje opp nokon beskjed om eg tek ut lyspærer...Nokon idear for kva som må til for å fikse? Ruter som dekkar heile displayet betyr at det ikke er check control. Men viser det bare at selve kjørecomp-enheten ikke har det eller at bilen ikke er levert med CC fra fabrikk? Kan jo hende den er byttet, som til meg, og da er det ikke sikkert han som har byttet den visste at det fantes en med og en uten....
Håvard ///M3 Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Om den er byttet en gang i tiden kan det være at det er satt inn igjen et display uten cc visning. da får du bare opp pixel test. Du får prøve displayet til en kompis som har cc om du kjenner noen som har.. Tror det er mulig å få displyet til å vise cc ved å programere det opp igjen på en bmw forhandler.
Kjetil 323i E36 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Skrevet August 2, 2006 Jeg får prøve det, og håpe at det går uten at den må kodes spesifikk til bilen. Ingen andre måter å finne ut på altså?
Håvard ///M3 Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Du kan vel sjekke delenr på f.eks baklyktene dine opp mot baklykter med cc..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå