Gå til innhold

Klirring/skrangling forstilling E39


strisser
 Share

Anbefalte innlegg

Min 97 E 39 har en skranglelyd i forstillingen som virker å sitte i de bevegelige delene i forstillingen. Det aktuelle hjulet som treffer en dump gir fra seg en metallisk skranglelyd som når noen metallskiver treffer hverhandre. Det kommer fra begge hjulene, men bare når det aktuelle hjulet treffer en hump. Kan noen hjelpe meg med tips. Blir gal av ulyden!!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Har dette problemet også, men løser som regel dette ved å rygge noen meter. Skranglelyden er der allikevel, men bare når et eller begge forhjulen treffer en hump. Lyden virker lik på begge sider og kan kun høres når vinduene er nedrullet. Virker på meg som om det er en slags type fabrikkfeil, og hadde derfor håpet at noen andre hadde vært borte i samme problemet'!!!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skranglelyden har jeg også på min bil! Høres kun når du har vinduet oppe. Kom nettopp hjem fra ferie, men jeg skal få sjekket det opp etterhvert.

Det med stein mellom bremseskiva og skjoldet gir en skrikende og veldig stygg gnisselyd mens hjulene går rundt. Løsner som regel ved å rygge og bremse fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe steinen har jeg hatt en gang også, ville aldri trodd at noe så lite kunne lage så mye spetakkel. Når det skjedde hadde jeg akkurat fått ballansert dekkene, var på full fart tilbake for å grisebanke den ansvarlige(føltes som alle hjulene skulle ramle av) da jeg etterhvert skjønte hva det var slapp han det. Har ikke allverdens tiltro til den jevne mekanikker og jeg er sikker på at en kommer til å bli dyppet i spillolje og badet i fjær av meg før jeg forlater denne jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har funnet ut hva den lyden er som høres kun med vinduene nede! Det er en idiotisk konstruksjonfeil fra BMW sin side.. og det er igjen det skjoldet bak bremseskivene.. der er det en fin åpning på 2 sider inn til et hulrom bak det skjoldet... tok av hjulet og deretter kaliperet og bremseskiva... så tok jeg trykkluft og blåste litt og ganske riktig! Det spruta ut masse småstein!!!

Når jeg hadde fått fjerna alt så tettet jeg igjen åpningene med silikon for å slippe å få mer stein inn der... Se bilder..

Nå er det fantastisk stille når jeg kjører over fartdumper og andre ujevnheter igjen :clap:

rasle.jpg

rasle1.jpg

rasle2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...