RenZor Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Når jeg kjører ut fra rundkjøringer etc, f.eks i 3 gir (tungtgir i forhold til farten) kommer det en slags fiiin fin rasle/skranglelyd i fra bilen en plass. Tyder det på at noe er i ferd med å gå i stykker? Klutsj eller noe annet? Eller bare noe som er løst? F.eks eksosanlegg?
ioctl Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Hører du dette inne i kupeen med vinduer lukket eller må du åpne dem? (Jeg kan ikke svare deg på dette - bare lurer på om det er noe lignende det jeg opplever)
Mpower20 Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Prøv å sette bilen igang i første gir uten å gi gass, nesten så den dauer ut. Hører du lyden da? Sannsynlig eksos ja.
BMW_Racing Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Legg deg under bilen å se om 1 eller 2 eksos fester er rykki ! jeg har også en rar lyd i min bil. Er det ikke gøy !!
zHk Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Hadde en slik lyd jeg også.. Så kjørte jeg opp bilen i garasjen for og se under.. fant ut at 1 feste hadde ryki + at det hadde blitt et lite rusthøl under i midtpotta.. dette er nå fikset.. og lyden er borte.. (tror det var en slik lyd du har også?)
RenZor Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 Hører du dette inne i kupeen med vinduer lukket eller må du åpne dem?(Jeg kan ikke svare deg på dette - bare lurer på om det er noe lignende det jeg opplever) Hører det best med vinduene lukket ja. Lyden kommer BARE ved lavt turtall der motorer jobber tyngst. Åsså forsvinner den ved høyere turtall.
sapphire Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 høres nå ut som eksos deksel...... el varmeskjold som noen kaller det:)
RenZor Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 Skal få løftet opp bilen i helga nå og sjekke eksos / varmeskjold o.l
mariusn Skrevet August 17, 2006 Skrevet August 17, 2006 har akkuratt samma lyd, men det er bare eksosanlegget som klirrer litt ved tongt gir på lave turtal .
RenZor Skrevet August 17, 2006 Forfatter Skrevet August 17, 2006 Har funnet ut at det er en foring / et lager i klutsjen som begynner å bli slitt. Kan fortsatt kjøre et stykke til EDIT: Utløserlageret heter det
sapphire Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 el trøstelager som vi på kongsberg kaller det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå