rolfi Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Hallo! Hvordan blir det med å bruke en 525i topp på en 528 med forgasser? Blir det slappere eller friskere? Er det forskjell på toppen på en gassermotor og innsprøytning? På forhånd takk EDIT: M30
Muren Motorsport Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Eneste forskjellen jeg kommer på er att der er uttak for bensinpumpe på gassertoppen, så der må du konvertere til el-pumpe, skal du bruke i-topp.
Dralle Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 Visst begge er m30 så er vel selve toppen lik. Om innmaten er lik kommer vel litt an på om toppen er fra motronic eller jetronic-bil muligens??? tenker da på om kammen er den samme med tanke på type fordeler... men dette er jeg ikke sikker på egentlig... om det passer så blir den vel ikke hverken slappere eller kvikkere uansett da... om ikke den toppen du vil sette på er i bedre stand da kanskje?
Muren Motorsport Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 M30 b25 kom vel kun med L-jetronic meg bekjent. så med stift og selvsagt. er vel gjerne det på gassermotoren din? men det er ikke problem uansett..
rolfi Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 M30 b25 kom vel kun med L-jetronic meg bekjent. så med stift og selvsagt. er vel gjerne det på gassermotoren din? men det er ikke problem uansett.. Gi meg alternativer, stiftetenning eller ... ? Hvordan vet jeg sånt? Toppen på e12'n slutta av på siste verset for noen dager siden. Regner med det er en ventil som ikke ville mer, men har en 525i delemotor stående, fra en 1985 525i. Hvis toppen er lik kan jeg vel bruke topplokket fra 528'n på 525i toppen? Tusen takk for alle svar
Muren Motorsport Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 stift ELLER l-jetronic.. l-jet har ikke stift, elektronisk serru! Fordelerlokket er framme på toppen ikke sant? står rett opp på begge to? da går det fint å bytte topp. men fra siste innlegget ditt skjønna ikkje jeg mer.. to toppa oppå kvarandre går ikke vettu!
rolfi Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 Hehe, ok. Jeg hvis jeg tar av 528 toppen og setter 525i toppen på 528motoren og tar toppdekselet fra 528 toppen og setter på 525i toppen. Var det bedre Ble jævlig kronglete å forklare, men håper du ser hva jeg mener. Fordeleren ligger i front.
rolfi Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 Tok bilde oppi fordeleren, om det kunne være til noe hjelp.
rolfi Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 Ok, men da er alt oppklart! Tusen takk for hjelpen alle!
Muren Motorsport Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 ikke alt nei.. den innsprut toppen fra 2,5i'n har ikke uttak for mekanisk bensinpumpe! som du trenger til forgassarane dine.Du må ha elektrisk bensinpumpe for å få dette til å svive. Men gjør ALT for å berge den 2,8 gassar toppen din! den er verdt sin vekt i gull!! har en kompis som har leita i årevis etter enn slik topp UTEN sprekker! ville forøvrig tatt elektronisktenninga fra 525'n.
rolfi Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 ikke alt nei.. den innsprut toppen fra 2,5i'n har ikke uttak for mekanisk bensinpumpe! som du trenger til forgassarane dine.Du må ha elektrisk bensinpumpe for å få dette til å svive. Men gjør ALT for å berge den 2,8 gassar toppen din! den er verdt sin vekt i gull!! har en kompis som har leita i årevis etter enn slik topp UTEN sprekker!ville forøvrig tatt elektronisktenninga fra 525'n. Da tar jeg bare ventilen fra 525i motoren og stapper i den gamle toppen. Det er en fin ting. Hva er forskjellen på elektronisk og stiftetenning egentlig? Takk igjen for alle svar
Muren Motorsport Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 ikke bare å stappe i nei!!!!! har du lite peiling så få ett verksted til å gjøre jobben! en ventil må slipast inn i sete å DIV.! er ikke sagt de passer i det hele tatt! For all del ikke end opp med TO rasa M30 topper! legg heller litt penger i det første gangen, så slipper du jobben/utgiftene to ganger. mye billigere å gjør det bra en gang!
rolfi Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 ikke bare å stappe i nei!!!!! har du lite peiling så få ett verksted til å gjøre jobben! en ventil må slipast inn i sete å DIV.! er ikke sagt de passer i det hele tatt!For all del ikke end opp med TO rasa M30 topper! legg heller litt penger i det første gangen, så slipper du jobben/utgiftene to ganger. mye billigere å gjør det bra en gang! Hehe, ok. Er ikke helt inni motorer ser du. Bare litt Men tusen takk for hjelpen uansett Får få noen som driver med dette til å ordne for meg! Tusen takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå