Gå til innhold

blir stoppa

bmw 323i
 Share

Anbefalte innlegg

Kem er så dum at man kjører uten lappen?

og like dum, om ikkje dummere han som sitter på, vist han vet det.

Jepp, eg vil tro han får og straff, utsettelse..

Til pass for dei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis passasjeren eier bilen blir det straff men ellers har ikke hørt om noen som har blitt straffet får å sitte på.

Var faktisk med for 10 år siden med en som kjørte uten førerkort. Vi ble stoppa av politiet. De så på mitt førerkort men tok det ikke. Sjåføren fikk 2 års utsettelse. Han ble stoppa 5 ganger etter det. Men han har lappen den dag i dag utrolig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke viste han ikke hade lappen burde du ikke få noe straff, Du kunne jo ha haiket for den sak skyld.

Men vis det er din bil tror jeg kasnkje at du skulle ha sjekket om personen som du låner til har lappen.

Jeg har sitti på 3 tilfeller hvor personen ikke har hat lappen og det har gått ut over meg.

Den enegangen lå bilen i grøfta og han bare spurte han som kjørte om han ahde lappen så sa han nei, så sa han ok og ringt viking, så når bilen var oppe dro han og han som kjørte fikk en bot i posten noen uker senere.

Det kan hente de bare så mellom fingrene så jeg kan ikke være helt sikker, men all fornuft tilsier jo at du ikke må sjekke førerekort til hver person du skal sitte på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke kalle det for øvelseskjøring da?

Da må vel den passasjeren/ledsageren hatt lappen i 5 eller 7 år og være over en viss alder?

Passasjerer får hvertfall bot / annet trøbbel om en sitter på med en som har drukket. (og du vet det)

Du er også i trøbbel om du låner bort bilen til noen uten lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da bør hun si at hun trodde du hadde lappen.. vist ikke skal hun egentlig fa straff og, etter reglene ja.. men har opplevd flere ganger at det ikke gjennomføres.. har en kompiss som krasjet i ca 180 uten lappen med 3 passasjerer, han fikk halt års utsettelse å bot for beltebruk osvosvosv, å de to andre fikk ingen ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...