Patrick B Skrevet August 6, 2006 Share Skrevet August 6, 2006 I dag var jeg så heldig å se en Z3 M coupe komme kjørende. Den stoppet utenfor butikken der jeg sto, jeg og noen kompiser vill av begeistring selfølgelig, da dette ikke er værdagskost. Har jo sett M3 og slikt før, men så er det vel få M coupe`er i Norge? Uansett, var svenske skilt på den, og da eiern kom ut sto jeg en stund å snakket med han. Fortalte at den ikke var helt original, med modifisert innsug og manifoil++ han mente det skulle være bortimot 380hk i den. Er vel 321 hk originalt. Måtte selfølgelig spørre om han kunne ruse den litt, han var ærligtalt redd for å vekke nabolaget da "det låtar så høyt" Som om ikke det var nok, så la han den sidelengs nesten igjenom hele sentrum. Var nesten som et fly som skulle ta av! Så da var sommern reddet. Tar det liksom ikke så tungt at det har vært lite sol i sommer Må innrømme at jeg aldri har vært helt fan av Z3 coupe, men da jeg så hvor bred og massiv den var!! Ble helt frelst. Og de OZ felgene gjorde susen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet August 6, 2006 Share Skrevet August 6, 2006 Så rått Z3 M Coupe er en bil jeg ønsker og eie en gang. Sinnssykt tøff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 7, 2006 Forfatter Share Skrevet August 7, 2006 Så rått Z3 M Coupe er en bil jeg ønsker og eie en gang. Sinnssykt tøff Ja! og høre den "live" var så rått! Sikklig tøft da eiern sa: "det låtar så mycket" Ble overasket, hadde ikke forestillt meg noe slikt. Kan ikke formidles på bilder eller film. Må oppleves! Så nå sparer jeg til M bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 fet bil det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a-olsen Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 Übergrom bil! Går sikkert godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 SKAL ha en slik bil engang. Er bare å finne "the one".... Digger de mer og mer. Var en som hadde en slik M Coupe her, var "løpsrigga"(Bur, men ellers orginal) og over 400hk. Kjøpte den av en enke som arva bilen i tyskland. Betalte vel rundt 300 000.... Billig!! OT: Kjøpte faktisk orginalsetene og satte de i en Golf I med turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 Z3 M coupe er en fantastisk fet bil, og skal vistnok være fantastisk morsom og kjøre. Har selv lyst på en sånn en, men foreløbig så gjør gamle gode M3`n jobben mer enn godt nok. Men: 380 og 400hk i en sånn bil er alvorlige drømmetall om ikke turbo/kompressor er montert. Det sies at de skal ha 321Hk originalt, men pga trangt motorrom så har de benyttet et annet grenrør enn på M3, og det gjør at de faktisk ikke er 321hk i de originalt. I noen tilfeller har det blitt målt effekter rundt 300Hk. Å få ut 80-100Hk ekstra av en sånn motor uten pustehjelp er umulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 bytter man kammer,chip,eksos bak,fjerne cat, fikse på innmat, gromt innsug etc..så er det nok noe hk å få.. Men en 60hk skal det byttes mye ja.. Kan skrive under på at Z3 coupe er sinnsyk morsom å kjøre.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 bytter man kammer,chip,eksos bak,fjerne cat, fikse på innmat, gromt innsug etc..så er det nok noe hk å få.. Men en 60hk skal det byttes mye ja..Kan skrive under på at Z3 coupe er sinnsyk morsom å kjøre.! I og med at grenrøret stjeler ca.20Hk her i forhold til i M3, så vil jeg tro at det er der man bør begynne. Men det er vitnok en veldig til utfordring. Har hørt rykter om at det er fælt trangt nedi maskinrommet på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 Det er veldig trangt. Er selv på utkikk etter nye grenrør. Men vil ikke tro M coupen har så mye som 20hk mindre. Det ville nok BMW ha oppgitt. Aldri hørt om dette på M coupe forumer eller nettsider. Den er raskere enn M3 og veier 1460kg. 20hk ville man nok ha merket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 Må si jeg liker bilen bedre etter å sett og hørt den "live". Var sykt rå lyd av den når han rusa den og nydelig å se på. Jeg må vell skaffe meg en M bil jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 http://video.google.com/videoplay?docid ... q=Z3+COUPE Sånt er artig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanatic Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 En gang for lenge siden da Z3 M Coupé var ny, så var det monster truck show her jeg bor, og da herja de og slædda skikkelig med de. Tøffe biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 7, 2006 Forfatter Share Skrevet August 7, 2006 Tenkte selfølgelig også at 380hk var mye i den bare av innsug/manifoild, d var noe som var custom laget, fikk ikke med meg så mye av det han fortalte da jeg bare ventet på å få høre den starte opp. Men har hørt E36 M3, og Z3`n hørtes noen hakk grommere. Vil tro den var langt i fra original. Var sparco bøttestoler også i den, så det var litt racing over den Uansett. Den bilen der gikk styggfort da han forsvant rundt svingen sidelengs!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 Digger Z3 M Coupe helt rått. Karosseriet er jo så kult, og den må jo være helt rå å kjøre med det primitive E30 opphenget bak. Understyring er ihvertfall ikke et tema. Synd de er så utrolig sjeldne på bruktmarkedet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå