Mirakulix Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Ja da ser det ut som jeg endelig skal komme meg igang med oppusings-prosjektet mitt! Jeg har ordnet med lakkerer, så nå må jeg begynne å pusse/matte ned bilen. Jeg tror det blir for tidskrevende å lakkere i ny farge, ettersom jeg da må lakkere inni dørene og motorrommet osv. Så jeg går for samme farge, kanskje med en litt svart-nyanse i klarlakken? Så min første prioritet nå er å få pusset ned rust, og få lakkert bilen Bilen slik den ser ut nå. Rust på høyre hjulbue bak. Rust på bakluke. Rust på ei dør.
Stian333 Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Dette blir spennende, Alex! Skal hjelpe deg å pusse ned så samt jeg får tid
Mirakulix Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 Noen som har noe formening om å lakkere det svarte mellom rutene i bilens farge?
kvalaracing Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Deler som har rustet rundt kanten slik som på bakluken og døren er ekstremt vanskelig å få vekk ihvertfall hvis det har krøpet mellom falsen i platene.like greit å finne fine når en først skal lakke.kunne blitt kult det å lakka de listene i samme farge
Håvard ///M3 Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Du får be noen her inne photoshoppe de i samme farge slik at du får et lite inntrykk,om du ikke kan gjøre det selv da.
Mirakulix Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 Ehrnst er en god kar og ha her synes det ser bra ut å lakkere de. Så jeg går for det da.
Mirakulix Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 Nesten ferdig med. panser, framskjermene og alle 4 dørene nå. holder på alene, så det tar litt tid.
John H Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Hva med å legge noe flakes eller lignende i lakken da? trenger jo ikkje ha det i nni dørene og motorrom..
sigklep Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Hvordan går du frem når du fjerner ruste på bakluka f.eks. Skjærer du vekk med vinkelsliper og bygger opp med sparkel, eller sveiser du?
Mirakulix Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 Ja, jeg "skjærer" det bort og så blir det å prøve å sveise det. fatter'n er ganske skilled på sveising så.. Må bare få tak i et sveiseapparat som ikke har for stor styrke. Kommer bilder på alt av rust fiksing.
Mirakulix Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 Hva med å legge noe flakes eller lignende i lakken da? trenger jo ikkje ha det i nni dørene og motorrom.. flakes? hva vil det si? har du noe bilde på hvordan det kan bli utseendet?
Mpower20 Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Hvit bil med grønne flakes: http://algard-gatebilklubb.net/galleri/ ... um=7&pos=1 Synes ikke så godt på bildet, bedre live
Jørgen Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 hehe, mener du seriøst at du skal slipe bil og har tenkt å lakkere, uten å demontere noe som helst? feks, speil. øyelokk, fangere, dørhåndtak etc????
Mirakulix Skrevet August 11, 2006 Forfatter Skrevet August 11, 2006 hehe Har ikke glemt å ta av det da. Fangere, baklykter, framlykter, vingen, speil, blinklys, lister, vindusviskerene. noe mer jeg har glemt ?
Mirakulix Skrevet August 16, 2006 Forfatter Skrevet August 16, 2006 Ja, nå har jeg holdt på i 1uke. Har bestilt lakkering til neste onsdag, så jeg har enda 1uke på meg. Har ikke tatt av speil, lyker og slikt enda, pga. jeg bruker bilen litt. Her er bilen så godt som ferdig mattet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå