paulsen86 Skrevet August 8, 2006 Share Skrevet August 8, 2006 hei.. har merket at når bilen står stille og med motoren i gang, så er jo turtallsnåla som vanlig av underkant av "1"... men av og til så når den står stille, gjerne etter jeg har kjørt litt (helt vanlig kjøring), så om jeg står i ett lys kryss eller har stoppet et annet sted av en grunn, så går den VELDIG ujevnt.. opp og ned mellom "0,8-1,2" på turtallsmåleren.. hva er galt a? Bilen er en Z3, 97 mod, 1.8... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet August 8, 2006 Share Skrevet August 8, 2006 Tror det står noe om det her en plass,prøv å søke litt. Se også autopower.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsen86 Skrevet August 9, 2006 Forfatter Share Skrevet August 9, 2006 finner egentlig ingen ting jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 Mener jeg har sett noen skrevet inn at det har noe med noen følere å gjøre. Tomgansregulator etc. Er ikke helt inne på det der, men er vel noe som må renses... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 Ta en diagnosetest hos BMW. 10 kr på at det er lambdasonden din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 He he, 10 kr på at Doktor'n har rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsen86 Skrevet August 9, 2006 Forfatter Share Skrevet August 9, 2006 hehe, 10kr på at dette er dyrt skal høre med en kompis på autozentrum.. men kan dette ha en sammenheng med en bensinlukt som dukker opp av og til? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 Bil med defekt oksygensensor vil har merkbart høyere forbruk. Det vil også sote endel ut eksosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsen86 Skrevet August 9, 2006 Forfatter Share Skrevet August 9, 2006 Bil med defekt oksygensensor vil har merkbart høyere forbruk. Det vil også sote endel ut eksosen. der bensinlukten kan komme fra? er bare av og til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warsteiner Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 plages akkurat med det samme, men jeg satser 10 kr på at det IKKE er lambdasonden! kan selvfølgelig være noe annet jeg plages med, men min jager også på turtall og av og til lukter det fryktelig med bensin. jeg har byttet lambdasonden og merker ingen forskjell utenom at den ikke dør helt ut lenger på tomgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 Tomgangsregulator? Ta den ut og rens den med startgass. LMM? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsen86 Skrevet August 9, 2006 Forfatter Share Skrevet August 9, 2006 hmm.. merkelig greier.. skal høre med en kopis på autozentrum.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 Bil med defekt oksygensensor vil har merkbart høyere forbruk. Det vil også sote endel ut eksosen. der bensinlukten kan komme fra? er bare av og til.. Prøv å se på slangene inn på fuelrailen, kan dunste litt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 Byttet bensinfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paulsen86 Skrevet August 9, 2006 Forfatter Share Skrevet August 9, 2006 nei.. men skal ha den på diagnosetest i morgen tipper jeg! men når man har 3mnd garanti, kjøpte av bruktbil forhandler! dekker dem noe av dette da? kjøpte for rett over 1mnd siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå