Glenno Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Sjekk sikringen, som går fra minus fra batteriet. Hadde en sprekk i denne og dette gjorde slik at tomgangen var som du beskriver. Koster illfall kr 5,- i så fall om det skulle være problemet. Fikk dette tipset av verksted mesteren på tronerud.
paulsen86 Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 hvor finner jeg den sikringen?? gira på å dra å kjøpe med en gang hehe.. ved minus på batteriet? er det noen sikring der? er ikke helt kjent i motorrommet på biler, hehe..
Glenno Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Vel dette var jo min e34 men koster lite å følge minus kontakten fra batteriet for å finne ut om det kunne vært tilsvarende på din. På min var et lokk/? du kan brette ut og der var en sikring. Gnistret litt når jeg trykket borti metalet/sikringen. Var da et brudd. Hadde problemer periodisk med sentral låsen i samme periode noe som ble borte etter bytte. Vel håper du finner en billig løsning. Ikke god på motorer jeg heller men prøver snappe litt opp da .
Hage Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 plages akkurat med det samme, men jeg satser 10 kr på at det IKKE er lambdasonden! kan selvfølgelig være noe annet jeg plages med, men min jager også på turtall og av og til lukter det fryktelig med bensin. jeg har byttet lambdasonden og merker ingen forskjell utenom at den ikke dør helt ut lenger på tomgang.. Hadde samme problem med is's min. Etter måneder med diagnosetesting og fram og tilbake viste det seg at det var styre-enheten i hjernen... Lurt og ikke bytte ut alt som slår ut på diagnose på slike feiler, da diagnosetesten stopper ved første feilmelding (slike ting blir fort dyrt)
paulsen86 Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 okay.. takk alle sammen skal ut å se etter sikring nå
paulsen86 Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 men tilbake til denne 3mnd garantien fra bruktbil selgeren.. om jeg finne feil eller reperasjoner innen 3mnd, åssen blir det da?? noen som vet dette
krt_ Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Er det ikke en egenandel på bruk av garanti ved bruktbilkjøp?
najtrox Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Hadde selv problemer med tomgang og en ulyd på motoren. For å fikse ulyden skiftet vi regkjede strammer og skinner og tok da av noen følere. Etter å ha sett alt sammen igjen ble ujevnheten på tomgang borte. Er vel mye rart det kan være men LMM, Lambda, falskluft (se etter rifter i slanger etc) Sånt er ekkelt å få has på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå