Gå til innhold

El. problem soltak E34


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg hvordan soltaket skal fungere på E34?

Finner ikke koblingsskjema for det Haynes-manualen (hater at den er for både E30, E28 og E34!), og sliter med el.problemer.. tror jeg.

Tidligere eier har tydeligvis bytta motor, for den som står i nå er fra et eller annet bruktdelopplegg. Den var ikke koblet til. Da jeg koblet den til fikk jeg kjørt den en retning, helt til disse plasttannhjulgreiene på den slo inn/ut, og nå får jeg ikke kjørt den noen retninger. Jeg har skjønt såpass at to av de fem ledningene går til motoren, og at spenningen snus om man skal kjøre motoren motsatt vei. Men de tre siste ser ut for å gå til en sensor på disse plasttannhjulene? Regner med at det muligens er noe der som lager krøll.. noen som vet hvordan det skal fungere? Koblingsskjema anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har hjulpet en kamerat med soltaket på E39, og selv bygd om til el. soltak på min e23.

Det er et spes relé som snur strømmen på e23, eller er det noen microbrytere som blir trigget av det store plasthjulet i motoren.

på e39'en gikk soltaket bare en vei tild et stoppet. Du må "resette" ved å sette på tenning og holde knappet til soltaket inne en stund, 10-20 sek. husker dessverre ikke hvilken vei, prøv litt så kanskje det funker.

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ute motoren og får kjørt den, ihvertfall i en retning. Men etter at jeg plugga den tilbake igjen, og plugga på kontakten der oppe (den har vært av), og lot den stå sånn, så skulle jeg lukke igjen vinduet etterpå, og når jeg lukker vindet så åpner den luka?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...