Gå til innhold

Biltelefon


mrb666
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann BMW-fans.

Jeg er rimelig fersk på dette forumet, men har hatt BMW i over 6 år nå. Jeg kjøpte en E34 520i 91-modell, men byttet den inn og fikk kjøpt en rå 523, 98-modell fullstylet av AC Schnitzer i Tyskland. Den er min øyensten. :) Eneste skår i gleden er at den har innebygd en telefon. Jeg vil så gjerne få denne til å fungere, men Telenor sier at de ikke produserer SIM-kort lengre til en slik telefon. BMW Norge sier at bilbransjen ble lurt av teleoperatørene og at telefonen er ubrukelig nå. Så mitt spørsmål er om det er noen skikkelige smartinger som vet en løsning om adapter eller lignende? Håper på gode svar. Cruise on BMW-fans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig integrert telefon i armlenet du har? Fattern har også slik og han har tvilling kort på sin, funker helt fint det..

Har du forresten bilder av denne øyenstenen? Høres jo fin ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en integrert telefon i armlendet. Hvis faren din sin fungere fint , så har han nok ordnet det mens operatørene produserte slike. Ja, jeg har bilder. Kan sende deg noen vis du gir meg en e-postadresse hvor man kan sende bilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm, diskuterte dette herre med noen folk her forleden, men når du kjøper en ny tlf, og nytt simkort, da får du ikke det løst det simkortet, det sitter i et stort kort, og du må knekke simkortet ut, om det da ikke fungere og ligge helle det store kortet med simkort nedi der og vips.? eller bare en tanke... men ja, tvilling skal vel og fungere greit? Høre med rette folkene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg hadde samme problem. BMW + telenor osv sa at det ikke gikk med de nye SIM kortene. Det er bare tull.

Jeg hadde rett og slett problemer med sim kort leseren. Tok ut sim kortet satte det inn i kortleseren i bagasjerummet. Nå virker alt som en drømm

Du finner telefonen i vestre side øverst i bagasen (sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, så de produserer ikkje tvilling kort lenger da? Det er som MpA sier, far min har satt nedi hele kortet, altså det som er like stort som et visa kort, med det lille kortet i. Det er da ikkje så mange år siden far min kjøpte dette..

Du kan sende bilder til jhvedoy@online.no så kan eg legge de ut her for deg viss du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg hadde samme problem. BMW + telenor osv sa at det ikke gikk med de nye SIM kortene. Det er bare tull.

Jeg hadde rett og slett problemer med sim kort leseren. Tok ut sim kortet satte det inn i kortleseren i bagasjerummet. Nå virker alt som en drømm

Du finner telefonen i vestre side øverst i bagasen (sedan)

Skjønner. Vet ikke hvor jeg finner kortleseren når jeg har Touring- utgave da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2001 mod 520IA med integrert telefon.

Jeg fikk tvilling kort tilsendt i dag.

Stappet det store kortet nedi kortleseren i armlenet, uten å knekke det ut som i en vanlig tlf.

Telefonen fungerer som en kule den. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her på side 15 for plassring av telefonunit i touring: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/cell ... ooting.pdf

Jeg bruker Telenor tvilling kort, spiller ikke noe rolle om det er hovedkort, tvilling eller trilling kort. Det er "stort" sim kort, likt et kredittkort, hvis du ikke har det store kortet kan du stikke innom en teleforhandler og få ett adapter kort. Sett inn det lille SIM kortet i adapteret, legg over en tape på baksiden og stapp det inn i telefonen.

Send PM hvis du vil jeg skal ringe deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av bilen din mrb666! Pen bil! :wink:

cid_image001.jpg

cid_image002.jpg

cid_image003.jpg

Viss du vil lage en egen tråd om bilen din så kan du bare linke til bildene her nå..ligger evt. på galleriet mitt..

Takk ska du ha.. e ikke så aktiv på diverse forum, men du skal ha mange takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...