B.E.E. Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 For en stund siden kolapset førersetet i min E-36 coupè. Da dette setet ikke kunne repareres, ett nytt ikke var å få tak i, og det eneste alternativet var å skifte hele interiøret, er jeg på jakt etter et enkelt førersete a`la Recaro, OMP, Sparco osv. Hvilket sete kan egne seg å sette inn? Er det noen seter som er "bolt on" til E-36en? Setet bør ha noen justeringsmuligheter, slik at komforten blir sånn nogen lunde på langturer. Hvordan blir det med sikkerhetsbelte festene på et uorginalt sete, med tanke på beltestrammeren?
Frakk2000 Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Høres drøyt ut at du ikke får tak i sete? Hvis det er en bil det er lett å få tak i deler til.. Har du sjekka i Danmark? Høggern?
hagenisse Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Hvilket sete er vel egentlig det samme, problemet er understellet... Mekke understell til uorginale seter i E36 er noe herk. Men finner du en smart løsning her, enten ved å mekke noe selv eller tilpasse det fra orginale stolen din, så er det jo greit. Pass på at enkelte bredere stoler passer dårlig inn.. Cobra f.eks har ferdige understell, hvor det også er ment at man skal flytte over hele beltegreia fra det orginale setet. Disse understellene er dessverre alt for høye orginalt. Jeg fikk kuttet ned mitt, men da mistet jeg både muligheten til å ha det orginale beltet, så måtte bruke det fra midten bak, samt at det er omtrent umulig å få stolen montert i bilen. Forresten blir nok det fort like dyrt for en skikkelig stol med justeringsmuligheter og understell som et komplett sportsinteriør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå